Nehoda na Masarykově nádraží: Strojvůdce se nesnažil brzdit

ČTK ČTK
26. 7. 2015 21:15
Drážní inspekce přišla na to, že strojvedoucí osobního vlaku vypnul automatickou brzdu, ovšem sám se nepokusil zastavit a vjel na nástupiště. Není jasné, zda šlo o úmysl, nebo omyl.
Foto: Jakub Plíhal

Praha - Vykolejení vlaku na pražském Masarykově nádraží zavinil minulý týden zřejmě strojvůdce. Vypnul automatickou brzdu, která vlak ve stanici zastavuje, a sám se o brzdění nepokusil.

Vyplývá to z dosavadních výsledků vyšetřování Drážní inspekce. Další vyšetřování by mělo ukázat, zda šlo o úmysl, nebo omyl. Uvedla to dnes televize Nova.

Vlak z Českého Brodu, který v noci na minulou středu prorazil zarážedlo a vyjel na nástupiště, měl podle černé skříňky vypnutý systém automatického vedení. Strojvedoucí ho deaktivoval po odjezdu z pražského libeňského nádraží.

"My jsme otestovali zabezpečovací zařízení v Praze na Masarykově nádraží, zjistili jsme, že komunikuje s vlakem správně," řekl Nově náměstek generálního inspektora Drážní inspekce Jan Kučera.

Při příjezdu do nádraží tak vlak sám podle Novy brzdit nezačal a strojvůdce také ne. "Teď je otázka, jestli k tomu došlo úmyslně, anebo omylem," řekl Nově prezident Federace strojvůdců ČR Jindřich Hlas.

Tři zranění

Na základě dosavadního vyšetřování České dráhy připravují změnu pravidel, podle níž by strojvůdci na Masarykově nádraží vlaky brzdili aktivně bez využití automatiky.

Při nehodě na Masarykově nádraží se zranili tři lidé. Zranění dvou z nich byla povrchová, čtyřiačtyřicetiletý muž skončil s úrazem nohy v nemocnici. Škoda podle prvních odhadů činila 4,2 milionu korun. Nádraží bylo kvůli nehodě několik hodin uzavřeno, vlaky mířily na jiná pražská nádraží a některé měly zpoždění.

 

Právě se děje

Další zprávy