Metro zahltila nelegální reklama, odstranění je drahé

Michal Kalina
12. 8. 2011 7:48
Firmy se k vylepeným samolepkám neznají, dopravce jim zatím posílá jen dopisy
Samolepky pokrývají hlavně dveře souprav metra.
Samolepky pokrývají hlavně dveře souprav metra. | Foto: Michal Štůsek

Praha - Dopravní podnik hlavního města nemá prostředky na odstranění nelegální reklamy ve vozech pražského metra. Náklady na jejich likvidaci by dosáhly téměř tří milionů ročně.

Ušlý příjem z reklamy ale dosahuje daleko vyšších cifer. "Částka je nevyčíslitelná," tvrdí mluvčí podniku Ilona Vysoudilová.

Převážně provozovatelé klubů, restaurací i firmy podnikající na internetu využívají bezplatnou reklamu ve formě nálepek hlavně na dveřích metra zhruba druhým rokem. Usvědčit zadavatele je ale víceméně nemožné.

"V případě samolepek zasíláme dopis společnosti, která je tam prezentována a informujeme je o neoprávněném výlepu," uvedla mluvčí s tím, že většinou se k reklamě nehlásí. Kvůli chybějícím důkazům pak nemůže podnik vymáhat škody.

Dopravní podnik sice spolupracuje s městskou i státní policií, ta však musí pachatele chytit přímo při činu. Zadrženému hrozí jen přestupkové řízení a udělení pokuty.

"Odhalení je problematické, protože samotná přítomnost uniformovaného strážníka odradí pachatele od jeho činu," vysvětluje mluvčí pražských strážníků Jana Přikrylová. Počet zadržených je tak stále nízký.

Nálepky strhávají jen občas

Provozovatel podzemní dráhy nemá podle Vysoudilové v současnosti na odstraňování nálepek vyčleněné prostředky.

"Odhad ročních nákladů se pohybuje mezi 2,5 a 2,7 miliony korun," dodala Vysoudilová. Část nálepek strhávají pracovníci jen při pravidelných prohlídkách vozů.

Loni napáchali vandalové v metru škody za více než 13 milionů. Celkem vydá dopravní podnik až 100 milionů ročně na odstraňování následků jejich řádění. Obrací se proto i na cestující, které žádá o větší aktivitu při oznamování těchto činů.

 

Právě se děje

Další zprávy