reklama
 
 

Tunel Blanka chci otevřít až v březnu, říká Krnáčová

Aktualizováno 14. 11. 2014 12:08
Podle budoucí pražské primátorky z hnutí ANO Adriany Krnáčové se slibovaný prosincový termín nestihne kvůli bezpečnostním prověrkám.

Praha - Kandidátka na pražskou primátorku Adriana Krnáčová (ANO) by tunel Blanka ráda otevřela v březnu. Prosincový termín se podle ní kvůli bezpečnostním prověrkám nestihne. Krnáčová to řekla rádiu Impuls.

"Jedná se o určitou kabeláž, která je momentálně ve vodě, a to je třeba odstranit. To může zkratovat a je nebezpečné pustit kohokoliv do toho tunelu. Pakliže toto nebylo odstraněno a možná ještě další nějaké technické nedostatky, tak tam opravdu nikdo nebude vpuštěn z bezpečnostních důvodů," sdělila Krnáčová Impulsu.

Problémy způsobily povodně

Problémy jsou podle ní ještě následkem zvednuté spodní vody po povodních.

Vedení hlavního města tento týden oznámilo, že chce po firmě ČKD Praha DIZ, aby zrychlila kontrolu technologií v Blance. Podle města postupuje pomalu.

Firma, která buduje v tunelu technologické vybavení, ale tvrdí, že je nutné dodržet pořadí zkoušek. Na práce nasadila desítky lidí. Poslední kontrolní den se uskutečnil ve středu.

Krnáčová: Nic neslibuju

"Já neslibuju nic. Určitě si nechám předložit technickou zprávu a pak se rozhodne rada kdy," dodala Krnáčová. Březnový termín vidí jako reálný.

Podle mluvčího stavební firmy Metrostav Františka Poláka problémy s vodou v tunelu byly. "V roce 2013 stavbu vyplavily přívalové deště, museli jsme to dotěsnit," řekl. Vlhkost se v tunelu podle něj stále sráží, protože stavba klasicky musí vyschnout. "Že by to bylo příčinou odsunutí otevření stavby, to určitě ne," dodal Polák.

Podle soupisu nutných prací k dokončení bude například revize závěsných a zvedacích zařízení a závěsů trvat ještě 46 dní. Vyhodnocení těsnosti hydroizolace musí být hotovo dokonce 91 dní před otevřením, které bylo plánované na 2. prosince.

Tunel Blanka, jehož výstavbu zadalo někdejší vedení města v čele s primátorem ODS Pavlem Bémem, měl původně sloužit už v roce 2011. Na začátku letošního října se otevřel Trojský most přes Vltavu, který je součástí tunelového komplexu.

Náklady na stavbu se v průběhu let zvýšily o několik miliard korun, nyní jsou vyčísleny asi na 37 miliard korun. Problematické faktury řešil arbitrážní soud.

autor: ČTK | 14. 11. 2014 8:25

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama

    Praha

    reklama
    reklama
    reklama