Foto: Obří medvědi v centru Prahy jsou ostuda, říká starosta. Vyhnat je zatím neumí

Jak vypadá regulace reklamy v centru Prahy v praxi? Posuďte sami v galerii.
"Každé firemní označení nebo reklamní a informační zařízení by mělo být provedeno tak, aby se stalo pouze nerušivým doplňkem fasády, respektive veřejného interiéru města," píše manuál pražských památkářů z loňského roku o umístění reklamy v historickém centru Prahy.
Praha před pěti a znovu před dvěma roky novelizovala vyhlášku o regulaci reklamy v historickém centru města, která mimo jiné zakazuje reklamní převleky, nejrůznější přelepy a plachty, ale také rozdávání reklamních letáků. Změna se projevila úbytkem nejkřiklavějších reklam, zejména na lampách. Jen loni pražští úředníci pokutovali stovky porušení předpisů.
V centru Prahy je mimo jiné zakázáno šíření reklamy "realizované dopravními prostředky tak, že automobily, přívěsy apod. jsou umístěné na veřejně přístupném místě právě za účelem šíření reklamy nebo jejich hlavním účelem jízdy je šíření reklamy". (Prašná brána)
"Smyslem zařazení dopravních prostředků mezi reklamní média je postihnout trvale či dlouhodobě zaparkovaná vozidla, která nesou reklamní sdělení, neslouží původnímu účelu a zabírají parkovací místa," píše magistrát ve zdůvodnění. (Václavské náměstí)
Foto: Jakub Plíhal
Jakub Plíhal Jakub Plíhal
7. 2. 2019 11:44
Pražský magistrát zakazuje vyhláškou v památkových zónách různé druhy reklamy - od přelepů a plachet přes rozdávání letáků až po reklamní převleky. Ještě přísnější je manuál památkářů. Přebujelou a rušivou reklamu v historickém centru hlavního města kritizuje i nový starosta Prahy 1, podle něhož jsou některé reklamy v centru Prahy ostudné, vymýtit je však prakticky nejde.
 

Právě se děje

Další zprávy