Dvě dopravní tepny v Praze čeká rekonstrukce. Začne v dubnu

Petr Koděra Petr Koděra
24. 2. 2015 11:39
Ředitelství silnic a dálnic plánuje opravu části pražského okruhu na Černém Mostě a osmi kilometrů dálnice D1 mezi Nupaky a Chodovem ve směru na Prahu.
Část pražského okruhu čeká rekonstrukce
Část pražského okruhu čeká rekonstrukce | Foto: Radek Pecák

Praha - Od dubna se řidiči budou muset připravit na komplikace na klíčových dopravních tepnách v okrajových částech Prahy.

Ředitelství silnic a dálnic chystá od jara opravu téměř čtyřkilometrového úseku pražského okruhu na Černém Mostě a k tomu ještě rekonstrukci zhruba osmi kilometrů dálnice D1 mezi Nupaky a Chodovem ve směru na Prahu. Tedy nejvytíženější český dálniční úsek, kudy denně projede sto tisíc aut.

"Minulý týden jsme podepsali smlouvy se zhotoviteli, v první polovině března bychom jim chtěli předat staveniště a od dubna, pokud počasí dovolí, by měly obě investiční akce začít," řekl generální ředitel správců dálnic Jan Kroupa.

Mapa opravy na dálnici D1.
Mapa opravy na dálnici D1. | Foto: ŘSD

Oprava D1 navazuje na loňské práce, kdy cestáři ve směru na Brno vůbec poprvé nechali položit takzvaný tichý asfalt. Stejnou technologii hodlají použít i na druhé části dálnice. Dodavatelským firmám Eurovia a Colas zaplatí 157 milionů korun a hotovo by mělo být ještě před letními prázdninami.

Podle vedoucího provozu dálnic Jana Hořeního by tato rekonstrukce neměla řidiče výrazněji omezit, protože existují i jiné varianty tras. "Místo D1 budou moci řidiči využít Pražský okruh nebo exit 12 na Říčany a Jesenici. Bude ale samozřejmě vždy záležet na tom, kdo kam pojede," řekl Hoření.

Oprava potrvá dva roky

Mnohem větší komplikace čekají správci silnic a dálnic na Černém Mostě. Tamní opravy mají podle harmonogramu trvat téměř dva roky, a skončí tedy zhruba v listopadu 2016. Jde o úsek od Satalic k Běchovicím a potíže budou mít všichni, kdo budou chtít jet po R10 na Mladou Boleslav a Liberec, po D11 na Hradec Králové nebo po I/12 na Kolín.

Oprava trasy R1 Pražského okruhu
Oprava trasy R1 Pražského okruhu | Foto: ŘSD

"I proto chceme zachovat dva jízdní pruhy v obou směrech," uvedl Michal Hrdlička, který na ŘSD vede úsek výstavby dálnic.

Denně tudy projede 85 tisíc vozidel, ovšem výhledově se má zátěž zvýšit téměř dvojnásobně. Jde o předpoklad pro rok 2040, kdy má být hotová silniční síť kolem Prahy.

Oprava východní části pražského okruhu je podle silničářů nezbytná. Po třicetiletém provozu je třeba vyměnit povrch vozovky (i tady přijde na řadu tichý asfalt), na mostech opravit římsy a zrekonstruovat i kanalizaci na svod dešťové vody. "Nasadíme i bezpečnější svodidla a modernější dopravní značení," dodal Michal Hrdlička.

Stavbu za 269 milionů korun provede sdružení tří firem. Vedoucí společností bude Porr a spolu s ní se budou na opravě podílet Strabag a SAT.

 

Právě se děje

Další zprávy