DPP znovu odmítl nové tramvaje, měly desítky závad

Lucie Stuchlíková Lucie Stuchlíková
Aktualizováno 12. 9. 2013 19:40
Některé z tramvají od Škody Transportation prý nebyly schopné provozu
Foto: Dopravní podnik hlavního města Prahy

Praha - Pražský dopravní podnik odmítl převzít další dodávku tramvají od Škody Transportation. Některé vozy měly podle zástupců podniku desítky závad a nebyly schopné běžného provozu.

"Jedná se zejména o vady týkající se původního nevyhovujícího brzdového mechanismu, nedostatečného odtoku vody z čela vozidla, kratších stíracích lišt čelního okna kabiny řidiče, neupraveného proudového sběrače. Většina přebíraných tramvají byla po funkční zkoušce nezpůsobilá běžného provozu," tvrdí dopravní podnik.

První tři tramvaje z letošní dodávky dorazily během srpna a podnik je odmítl kvůli špatným brzdám. Dvě z nich už výrobce opravil a Praze dodal, jedna stále čeká na odstranění vad.

Během září měla dorazit zásilka dalších čtyř tramvají. Když ale technici zkontrolovali první dvě, objevily na nich desítky závad. "DPP tak rozhodl o tom, že tyto tramvaje neuvolní pro transport do Prahy, a to do doby, než budou vady výrobcem odstraněny," dodal tiskový mluvčí Petr Vorlíček.

"V tuto chvíli přebíráme pouze tramvaje, které jsou absolutně bez závad. Pokračovat v přebírání tramvají budeme pouze tehdy, pokud budou všechny vady stoprocentně odstraněny," dodal ředitel podniku Milan Křístek.

"Respektujeme přání dopravního podniku, který chce přejímat tramvaje pouze v bezvadném stavu, do kterého tyto zatím nepřevzaté tramvaje uvedeme co nejdříve," uvedl mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá.

Praha má letos od výrobce převzít 32 tramvají 15T ForCity. Podle dopravního podniku mají vozy identické vady, které se na tomto typu tramvají objevily již dříve. Kvůli poruchám brzdového systému musel podnik loni odstavit 17 tramvají.

V roce 2011 nemohlo jezdit 22 tramvají, u některých se totiž začaly protáčet obruče vůči náboji jízdního kola. Dopravní podnik u těchto tramvají eviduje už stovky reklamací.

Dopravní podnik přitom musí do roku 2018 odebrat 250 tramvají. Konečná částka za kontrakt se podle propočtů magistrátu spolu s úroky za půjčky vyšplhá minimálně na 22 miliard korun. Magistrát se snaží s výrobcem dojednat změnu smlouvy, zatím ale bezúspěšně.

 

Právě se děje

Další zprávy