Blanka není tunel, hlásí Metrostav a chce napravit pověst

Blanka není tunel, hlásí Metrostav a chce napravit pověst
Foto: METROSTAV
Barbora Roubalová
Aktualizováno 7. 9. 2015 13:23
Stojí za ty peníze, komu pomůže a proč jsme na ni čekali tak dlouho? Podívejte se, jak se Metrostav snaží přesvědčit lidi, že jim tunelový komplex Blanka přinese samé výhody.

Praha - Blanka není tunel. Tak zní hlavní slogan kampaně, kterou v neděli spustila společnost Metrostav, jeden z hlavních dodavatelů výstavby tunelového komplexu. Snaží se napravit reputaci, která stavbu provází. Blíží se totiž otevření Blanky, které je naplánované na neděli 20. září. Tunel včetně napojení na městský okruh vyjde na 43 miliard korun.

Hlavní město zatím žádnou kampaň nemá a nic podobného ani nechystá. "Praha bude informovat občany o změnách v dopravě a poskytne informace, které budou sloužit k co nejlepší orientaci v jednotlivých tunelech respektive u vjezdů a výjezdů. Nepůjde však o žádnou rozsáhlou kampaň za použití billboardů," řekl ČTK mluvčí magistrátu Vít Hofman. Informovat prý chce prostřednictvím médií, na webu a prostřednictvím informační brožury. Kdy se tak stane, neuvedl.

Kampaň Metrostavu má na sociálních sítích, zastávkách MHD či ve vagónech metra přesvědčit obyvatele Prahy, že tunel Blanka je i přes veškeré „peripetie“ stavbou, která jim výrazně usnadní život. "Chtěli jsme objasnit různé nepřesnosti a omyly, které se v médiích objevovaly. Kampaň by měla lidi přimět přečíst si webové stránky, kde naleznou podrobné informace," vysvětluje mluvčí Metrostavu František Polák účel kampaně. Dvojsmyslný slogan podle něj přitáhne pozornost a donutí lidi si o problematice více přečíst.

Návštěvníci webu tak podle něj dostanou odpověď na otázky týkající se zdražení a průtahů otevření tunelu. "Na stavbě pracovalo několik desítek firem, odhadem deset tisíc pracovníků. Chceme deklarovat, že za naši práci odpovídáme a že jsme na ni hrdí," říká Polák.

Za zpožděním podle Metrostavu stojí náročný proces získávání stavebních povolení a výkup pozemků, ekonomická krize a arbitráž ohledně platnosti smluv.

 

Právě se děje

před 4 hodinami

Brno už prodalo na imaginární zápas lístky za milion korun

Fotbalová Zbrojovka Brno už prodala na imaginární zápas se Slavií na pomoc v boji s novým koronavirem vstupenky v hodnotě milion korun. Momentálně druholigový klub si dal za cíl virtuálně vyprodat někdejší slavný stadion za Lužánkami, kam v říjnu 1996 přišlo na zápas s Pražany 44.120 diváků, což je dosud nejvyšší návštěva v české lize.

Výtěžek z prodeje virtuálních lístků získá brněnská Fakultní nemocnice v Bohunicích na boj s nemocí COVID-19. Do akce se zapojila i Slavia. Podle brněnského klubu fanoušci koupili zatím pět tisíc lístků, které se prodávají za 200 korun.

V Česku si fanoušci mohou kupovat virtuální lístky i na další dva zápasy. Olomouc si připomíná slavné utkání s Realem Madrid a Jablonec pak v neděli imaginárně "odehraje" podještědské derby s Libercem. Výtěžek poputuje rovněž do tamních nemocnic.

Další zprávy