Až se v sobotu otevře Blanka, čekejte dopravní komplikace, varuje radní Dolínek

ČTK ČTK
16. 9. 2015 14:59
Tunel Blanka se po několikaletých odkladech otevře tuto sobotu odpoledne a pražský radní pro dopravu Petr Dolínek varuje, že zpočátku lze očekávat dočasná omezení provozu v tunelu, ale i dopravní komplikace v Holešovičkách a na Vítězném náměstí. Více než šestikilometrová stavba, která je součástí městského okruhu, je podle náměstka sirotkem. Chybí totiž pokračování vnitřního okruhu, ale i navazující propojení se stále nedokončeným pražským okruhem, jehož výstavbu bude platit stát. "Blanka měla být dokončena v době, kdy stát dokončí svoji investici do pražského okruhu. Stát nás ale nechal na holičkách," uvedl Dolínek. Tunel bude proto řidičům sloužit jen ve zkušebním provozu.
Tunel Blanka se otevře tuto sobotu.
Tunel Blanka se otevře tuto sobotu. | Foto: ČTK

Praha - Po otevření pražského tunelového komplexu Blanka lze očekávat dočasná omezení provozu v tunelu, ale i dopravní komplikace v Holešovičkách a na Vítězném náměstí, řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). "Blanka je jako čerstvě narozené dítě, bude se teprve učit chodit, což bude provázet klopýtání. Řidiči i Pražané musí mít trpělivost," řekl náměstek. Tunel se otevře po několikaletých odkladech v sobotu odpoledne.

Více než šestikilometrová stavba, která je součástí městského okruhu, je podle náměstka sirotkem. Chybí totiž pokračování vnitřního okruhu, ale i navazující propojení se stále nedokončeným pražským okruhem, jehož výstavbu bude platit stát. "Blanka měla být dokončena v době, kdy stát dokončí svoji investici do pražského okruhu. Stát nás ale nechal na holičkách," uvedl Dolínek. Tunel bude proto řidičům sloužit jen ve zkušebním provozu.

Současná podoba městského okruhu je dána územním plánem, který byl schválen v září 1999. Dokončení celého okruhu se původně předpokládalo do roku 2010.

O pokračování vnitřního okruhu bude podle náměstka vedení města rozhodovat v nadcházejících týdnech. Jde zejména o nový tunel podél Vltavy ve směru ke křižovatce Balabenka a o možnost zahloubení Holešoviček.

"Řidiče bych chtěl požádat o opatrnost a zvýšenou pozornost," řekl náměstek. Podle něj se budou muset teprve naučit Blanku používat. Zprvu proto bude v celé délce snížená rychlost 50 kilometrů v hodině.

Komplex včetně napojení na Strahovský tunel vyjde na 43 miliard korun a původně měl řidičům sloužit už v roce 2011. Vedení města ale otevření několikrát odsunulo. Stavbu, jejíž základní kámen pokládal někdejší primátor Pavel Bém (ODS), od začátku provází řada problémů - od soudních pří, přes prodražování, až po propady půdy.

Hlavní silniční systém hlavního města mají podle plánu tvořit dva okruhy, tedy vnější obchvat Prahy a vnitřní městský okruh, propojené sedmi radiálami. Kvůli sporům o podobu městského okruhu padlo rozhodnutí o převedení části okruhu do tunelů.

Z městského okruhu je nyní v provozu jižní a západní část v trase od Štěrboholské radiály Jižní spojkou na Barrandovský most, následně rozšířenou částí Strakonické ulice a tunely Zlíchovským, Mrázovkou a Strahovským na Břevnov. Zde se napojuje Blanka, která okruh převání pod Letnou a Stromovkou na pravý břeh Vltavy u Pelc-Tyrolky.

Zatím v nedohlednu je část okruhu, která by měla navázat na Blanku a přes Balabenku pokračovat ke Štěrboholské radiále. Po dokončení by měl mít městský okruh mít délku zhruba 33 km.

Společnost Metrostav hlásá na billboardech: Blanka není tunel. Nechci hned sýčkovat, ale poprvé mě to napadlo někdy v roce 2011. Znáte to: přijdete do tunelu, rozsvítíte - a tunel nikde. | Video: Jindřich Šídlo
 

Právě se děje

Další zprávy