Plzeň už má všechny pozemky na výstavbu klíčové trati

ČTK ČTK
2. 7. 2013 14:39
Tramvajová trať na Borská pole za 640 milionů korun se připravuje deset let
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: čtk

Plzeň - Plzeň už má všechny pozemky na výstavbu tramvajové trati do průmyslové a univerzitní zóny Borská pole.

Projekt za 640 milionů korun připravovala deset let, problematické bylo hlavně jednání s majiteli pozemků.

Město spoléhá na dotace EU. Kvůli dlouhé přípravě a nedostatku peněz o ně ale požádá až v novém plánovacím období po roce 2014. Řekl to náměstek primátora Petr Rund (ODS).

"Schválili jsme poslední výkupy a směny pozemků a teď to ještě musí podepsat ministerstvo financí," uvedl.

Podle něj se nejdéle řešil pozemek Správy Státních hmotných rezerv u Kauflandu v Sukově ulici. Okamžitě po schválení ministerstvem za něj město zaplatí a změní se majitel v katastru nemovitostí.

"Ihned poté požádáme o stavební povolení a budeme čekat, až se vypíší nové dotační programy," uvedl Rund.

Město už chtělo trať stavět loni a letos. Zastupitelé ji ale odsunuli na nové plánovací období EU; zdůvodnili to nepřipraveností a nedostatkem peněz. Oddálení projektu podpořil i fakt, že se kvůli krizi nebudou zatím v lokalitě stavět stovky bytů.

Stavby silniční sítě mají být podle náměstka primátora Martina Zrzaveckého (ČSSD) jednou z priorit EU pro roky 2014 až 2020. Unie by měla podpořit ještě dostavbu západního obchvatu a dokončení rekonstrukcí tramvajových kolejí na největší sídliště Lochotín.

Plzeň má letos velké výdaje

Plzeň má letos velké výdaje. Staví nové divadlo, atletický stadion, kulturní továrnu Světovar a zmodernizuje úpravnu vody.

S výrazným oddálením stavby už dříve nesouhlasila Západočeská univerzita (ZČU). Dvoukilometrová trať je součástí Integrovaného plánu rozvoje města - Univerzitní město 2015, schváleného EU.

"Je pro ZČU klíčová. Do roka dobudujeme špičková vědecká centra, v nichž budou pracovat stovky nových lidí. Abychom pro výzkum získali špičkové vědce, musíme jim nabídnout kvalitní zázemí i infrastrukturu," řekl prorektor Josef Basl.

Na Borská pole v době výuky ZČU dojíždí 30 000 lidí denně. Po sídlišti Lochotín jsou druhou nejexponovanější lokalitou Plzně.

Podle náměstka primátora Miloslava Šimáka (ČSSD) udělá město vše pro zajištění potřeb kvalitní dopravní obslužnosti, "aby nebylo narušeno studium ani výzkum", například využitím volné autobusové linky 55.

 

Právě se děje

Další zprávy