Koridor fungoval 6 hodin. Pak u Stříbra vykolejil vlak

Domácí ČTK Domácí, ČTK
2. 5. 2011 18:51
Škodu po nedělní nehodě odhaduje Drážní inspekce na tři miliony. Nárokovat ji bude po ČD
Vykolejený vagon byl vadný a poškodil část zcela nového III. koridoru u stanice Stříbro
Vykolejený vagon byl vadný a poškodil část zcela nového III. koridoru u stanice Stříbro | Foto: SŽDC

Stříbro - Poškozená trať za nádražím ve Stříbře na Tachovsku, kde v neděli ráno vykolejil jeden z vagónů osobního vlaku, bude opravena zřejmě až ve středu večer.

Úsek kolejí dlouhý 200 metrů byl poničen více, než se železničáři domnívali. Původní termín opravy byl totiž naplánovaný na pondělní osmnáctou hodinu. Cestující rychlíků z Prahy přes Plzeň do Chebu a opačně musí nadále přesedat na autobusy.

"Probíhá odstraňování následků nehody a oprava poškozené trati. Termín obnovení provozu bude upřesňován podle stavu prací," uvedly České dráhy.

"Rychlíky i osobní vozy budou v místě nadále nahrazeny náhradní autobusovou dopravou," uvedla mluvčí ČD Radka Pistoriusová. U rychlíků Praha - Plzeň - Cheb to je v úseku Kozolupy - Stříbro - Planá u Mariánských Lázní, kde se očekává zpoždění 20 až 30 minut. Stejné by mělo být také v opačném směru Cheb - Plzeň - Praha.

"Všechny osobní vlaky budou v úseku Pňovany - Svojšín a opačně nahrazeny náhradními autobusy. Za úsekem s náhradní autobusovou dopravou se očekává zpoždění 30 až 50 minut," uvedly ČD.

Po pěti letech přestaly výluky... Na pár hodin

Západní větev III. koridoru je součástí transevropské železniční sítě a má představovat rychlé spojení hlavního města Prahy, západočeské metropole Plzeň a sousední Spolkové republiky Německo.

Stavební úpravy mezi Plzní a Chebem byly rozděleny do tří etap: Plzeň - Stříbro, Stříbro - Planá a u Mariánských Lázní a Planá u Mariánských Lázní - Cheb.

Stavba III. koridoru nedaleko Plané u Mariánských Lázní
Stavba III. koridoru nedaleko Plané u Mariánských Lázní | Foto: SŽDC

Investorem staveb byla státní organizace Správa železniční dopravní cesty. Ta 29. dubna vydala "slavnostní" tiskovou zprávu, v níž se mimo jiné psalo: "Po téměř pěti letech náročných stavebních úprav končí k 30. dubnu 2011 výluky na III. tranzitním železničním koridoru mezi Plzní a Chebem. Cestující tak nebudou muset přestupovat na autobusy náhradní dopravy." 1. května však už bylo všechno jinak. 

Vadný byl vagon, nikoli nová trať

Při kolizi, která se obešla bez zranění, zatím z nezjištěných příčin vykolejila jedna náprava posledního vagónu v soupravě. Příčinu nehody a výši škod stále šetří Drážní inspekce.

Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavla Hally způsobil poškození vadný vagon ČD. "Podle výsledků našeho šetření evidentně nebyl v pořádku a poškodil unikátní část nové infrastruktury III. koridoru, tedy pražce a výhybku, které byly vyrobeny na míru. Zdemolováno bylo také zabezpečovací zařízení," dodal.

Škodu odhadlo SŽDC na tři miliony korun a bude ji po oficiálním vyjádření inspekce nárokovat po ČD. "Na zcela nové trati, která byla v provozu pouhých šest hodin (výluka tam skončila 30. dubna ve 24:00) nebyla ani technická, ani stavební závada," dodal.

Podle SŽDC bude oprava provedena velmi rychle. Teprve v pondělí v poledne byl odtažen vagon ČD a od rána už dodavatelská firma na místě montuje novou kolej. Podle železničářů prošel poškozený vagon 18. dubna revizí; už v neděli měl ale závadu na podvozku, konkrétně křivou nápravu.

 

Právě se děje

Další zprávy