Kyselého ani obviněné policisty neznám, říká člen ČSSD, jenž měl být "za každou cenu" stíhán

Radek Nohl Radek Nohl
19. 10. 2015 18:57
Těch důvodů, proč se mě olomoučtí policisté a podnikatel Ivan Kyselý snažili zdiskreditovat, může být celá řada, říká v rozhovoru člen ČSSD Jaroslav Králík. Podnikatel má nyní poté, co podle odposlechů zadal náměstek policejního ředitele Karel Kadlec svému podřízenému za úkol, aby Králíka policie za každou cenu stíhala, problémy. Policie mu na začátku července zablokovala jeho účet. "Když jsem žádal o částečné uvolnění, na provoz a mé podnikání, včetně placení sociálního a zdravotního, tak se se mnou nikdo nebavil," řekl v rozhovoru pro Aktuálně.cz Králík. Zatímco Kyselý a Kadlec jsou ve vazbě, Králík z ničeho obviněn zatím nebyl.
Jaroslava Králíka stíhejte za každou cenu, řekl podle odposlechů svému podřízenému obviněný policista Karel Kadlec (na snímku).
Jaroslava Králíka stíhejte za každou cenu, řekl podle odposlechů svému podřízenému obviněný policista Karel Kadlec (na snímku). | Foto: Policie ČR

V souvislosti s kauzou, ve které byli obviněni dva policisté z olomoucké policie a podnikatel Ivan Kyselý, se objevily informace, že kriminalista dostal za úkol vás "za každou cenu" obvinit. Proč podle vás měli zájem vás diskreditovat?

Těch důvodů mě napadá několik. Nicméně v tuto chvíli, nezlobte se, nemůžu vám sdělit vůbec nic, protože sám tápu. Je pravdou, že snahy zdiskreditovat tu byly a jsou. Z mého pohledu mi byl nezákonně zablokován účet, aniž by mi bylo sděleno obvinění. Podle mých advokátů jde o porušení zákonů, ale i ústavy. Naprosto jednoznačně. Byla podána stížnost, nikdo na to ale neslyší.

Řekl jste, že vám byly účty zablokovány. Kdy se to stalo?

Bylo to někdy kolem 10. července tohoto roku.

Jaký objem peněz jste na těch účtech měl? Využíval jste je k osobním účelům nebo podnikání?

Zkomplikovalo mi to život. Je to můj osobní účet, na kterém mám i podnikatelské zdroje. Když jsem žádal o částečné uvolnění, na provoz a mé podnikání, včetně placení sociálního a zdravotního, tak se se mnou nikdo nebavil. Zamítlo to státní zastupitelství, tak i soud.

Obviněn jste měl být údajně kvůli dotacím na kanalizaci. O co konkrétně šlo?

Podívejte se, já jsem se věnoval poradenství na čerpání evropských dotací, radil jsem jim, jak mají vypracovávat dokumenty pro výběrová řízení, aby neporušili zákon. Jak říkám, tohle je oblast spekulativní. Nemohu to upřesnit, dokud se neseznámím se spisovým materiálem.

Obrátila se na vás již v tomto případě policie?

Vůbec mě nikdo nekontaktoval, vůbec o tom nic nevím. Já jsem se to dozvěděl až od známých, kteří si to přečetli v tisku. Z oficiálních zdrojů ne, mohu jen spekulovat. Ale spekulace jsou k ničemu. Pošpinit někoho je strašně jednoduché. Taky bych některé věci rád věděl.

Znáte se osobně s trojicí obviněných - podnikatelem Ivanem Kyselým, policisty Karlem Kadlecem a Radkem Petrůjem?

Neznám ani jednoho.

Přijal jste na základě těchto informací, že jste měl být "za každou cenu" obviněn, nějaká opatření?

Přijal jsem svoje vnitřní opatření. Jaké? To si s dovolením nechám pro sebe.

 

Právě se děje

před 17 minutami

Írán zatkl opozičního novináře Zama, spolupracoval podle něj se zahraničními tajnými službami

Íránské revoluční gardy oznámily, že zatkly íránského novináře Rúholláha Zama, který využíval komunikační aplikaci, aby posílil disent. Informoval o tom zpravodajský web BBC. Zam žil podle médií v exilu v Paříži. Okolnosti jeho zadržení jsou nejasné.

Šestačtyřicetiletý Zam, který je synem reformního duchovního Mohammada Alího Zama, byl podle revolučních gard dopraven do Íránu v rámci komplikované tajné operace. O jeho zatčení informovala íránská státní televize s tím, že krok představuje vítězství nad západními tajnými službami. Podle revolučních gard dostával novinář pokyny a ochranu od zpravodajských služeb Francie, Spojených států a Izraele. Jeho zadržení íránské úřady připsaly moderním a inovativním technikám, který byly využity k "oklamání" zahraničních tajných služeb.

Zam v minulosti odmítl, že by spolupracoval se zahraničními zpravodajskými službami. Novinář spravoval populární protivládní zpravodajský kanál Amadnews, kterému íránské úřady připisují podněcování protestů v letech 2017-2018 po sporných prezidentských volbách. Web sdílel videa z protestů, nelichotivé informace o íránských politicích a na šifrované komunikační aplikaci Telegram měl web 1,4 milionu sledujících. Íránské úřady uvedly, že kanál podněcoval násilné povstání, a následně jej zablokovaly. Později ale web začal fungovat pod jiným názvem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy