Na modernizaci nádraží v Olomouci padne 3,1 miliardy

ČTK ČTK
9. 10. 2012 18:37
Modernizace tohoto důležitého železničního uzlu skončí v roce 2015
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Ondřej Besperát

Olomouc - Rekonstrukce železniční stanice Olomouc by měla být zahájena ještě letos a vyžádá si investici zhruba 3,1 miliardy korun, přičemž až 83 procent nákladů má pokrýt dotace z fondů Evropské unie.

Modernizace tohoto důležitého železničního uzlu skončí v roce 2015. Řekl to náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Petr Šlegr.

Rekonstrukcí projdou všechna nástupiště olomouckého nádraží a v kolejišti bude vybudováno ještě jedno nové ostrovní nástupiště. Stavební firmy zároveň opraví starý podchod.

Součástí stavby je také rekonstrukce kolejí v délce 13 kilometrů a mostů na příjezdové trase. Inovováno má být elektronické zabezpečovací zařízení a informační systém. Bezpečnost cestujících a provozu bude nově hlídat kamerový systém.

Po rekonstrukci se zvýší odbavovací kapacita olomouckého nádraží o 14 procent. Po modernizaci budou moci železniční stanicí Olomouc projíždět osobní vlaky rychlostí do 160 kilometrů v hodině a nákladní soupravy až 120kilometrovou rychlostí.

Zadávací řízení ohledně této zakázky podle Šlegra spěje do finále a zhotovitel stavby bude znám na přelomu října a listopadu. Stavba začne ihned poté, co vyprší lhůty na odvolání, které stanovuje zákon o zadávání veřejných zakázek.

Šlegr míní, že konečná cena projektu může být díky soutěži nižší než plánovaných 3,1 miliardy korun.

Čekejte výrazné omezení

Rekonstrukce ovlivní provoz olomouckého hlavního nádraží. "Předpokládáme, že omezení bude výrazné. Ale díky tomu, že byl vybudován jeden nový podchod, bude situace lepší, než je při přestavbě nádraží v Přerově," podotkl Václav John z olomoucké pobočky SŽDC.

V Přerově musejí cestující kvůli rekonstrukci nádraží část trasy k vlakům absolvovat přes kolejiště.

Po modernizaci železniční stanice v Olomouci budou propojeny již modernizované koridorové úseky navazující na toto nádraží.

Železniční stanice Olomouc je součástí mezinárodní trasy kombinované dopravy trasy Le Havre-Lvov a leží na trase třetího tranzitního železničního koridoru, což je hlavní dálkový železniční tah mezi Mosty u Jablunkova a Chebem.

 

Právě se děje

Další zprávy