V Karlově spadla sedačka lanovky, lyžaře transportovali do nemocnice vrtulníkem

ČTK ČTK
23. 2. 2019 20:50
Na lanovce v jednom z lyžařských středisek v Karlově na Bruntálsku se dopoledne utrhla sedačka vezoucí jednoho lyžaře. Muž si po dopadu z třímetrové výšky nestěžoval na zdravotní problémy, nakonec byl ale z lyžařského areálu vrtulníkem transportován na vyšetření do nemocnice. Okolnosti pádu sedačky lanovky prověřuje policie.
ilustrační foto
ilustrační foto | Foto: HZS Královéhradeckého kraje

Na místě spadlé sedačky v Karlově zasahovali horští záchranáři. "Ošetřili jsme tam pána, který se po pádu domníval, že je vše v pořádku. My jsme mu zavolali sanitku a dispečink to na základě úrazového děje a prvotního ošetření vyhodnotil tak, že tam povolal vrtulník, který muže transportoval do nemocnice na další vyšetření," uvedl dispečer horské služby Jeseníky.

Podle dispečera byla sedačka lanovky zřejmě špatně ukotvená k lanu a spadla na zem. "Na sedačce seděl devětačtyřicetiletý muž, který měl spadnout z výšky zhruba tří metrů. Zranění muže není dosud specifikováno, z místa byl transportován do nemocnice," řekla policejní mluvčí Gabriela Pokorná.

 

Právě se děje

před 24 minutami

Írán zatkl opozičního novináře Zama, spolupracoval podle něj se zahraničními tajnými službami

Íránské revoluční gardy oznámily, že zatkly íránského novináře Rúholláha Zama, který využíval komunikační aplikaci, aby posílil disent. Informoval o tom zpravodajský web BBC. Zam žil podle médií v exilu v Paříži. Okolnosti jeho zadržení jsou nejasné.

Šestačtyřicetiletý Zam, který je synem reformního duchovního Mohammada Alího Zama, byl podle revolučních gard dopraven do Íránu v rámci komplikované tajné operace. O jeho zatčení informovala íránská státní televize s tím, že krok představuje vítězství nad západními tajnými službami. Podle revolučních gard dostával novinář pokyny a ochranu od zpravodajských služeb Francie, Spojených států a Izraele. Jeho zadržení íránské úřady připsaly moderním a inovativním technikám, který byly využity k "oklamání" zahraničních tajných služeb.

Zam v minulosti odmítl, že by spolupracoval se zahraničními zpravodajskými službami. Novinář spravoval populární protivládní zpravodajský kanál Amadnews, kterému íránské úřady připisují podněcování protestů v letech 2017-2018 po sporných prezidentských volbách. Web sdílel videa z protestů, nelichotivé informace o íránských politicích a na šifrované komunikační aplikaci Telegram měl web 1,4 milionu sledujících. Íránské úřady uvedly, že kanál podněcoval násilné povstání, a následně jej zablokovaly. Později ale web začal fungovat pod jiným názvem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy