Průzkum v Ostravě ukáže, kam by měly jezdit trolejbusy

ČTK ČTK
23. 4. 2012 15:24
Průzkum ukáže, jaká je vytíženost spojů i jaká jsou místa, kam lidé nejčastěji jezdí

Ostrava - Na základě dopravního průzkumu by se už v příštím roce měla změnit trolejbusová doprava v Ostravě.

Město chystá optimalizaci této části městské hromadné dopravy.

Průzkum by měl ukázat, jaká je vytíženost spojů i jaká jsou místa, kam lidé trolejbusy nejčastěji jezdí, řekl náměstek primátora pro oblast dopravy Aleš Boháč (ČSSD).

"Město by v roce 2013 mělo mít vybudováno trakční vedení pro trolejbusovou dopravu k Nové Karolině a také na terminál Hranečník. Budou to poměrně frekventovaná místa, takže potřebujeme vědět, kde by trolejbusy měly jezdit," podotkl Boháč.

Právě dopravní průzkum, který v pondělí končí, má ukázat, kudy by v budoucnu měly vést trasy trolejbusů.

"Také chceme zjistit, zda i stávající trolejbusová doprava kopíruje potřeby cestujících, nebo jestli chtějí nějakou změnu. Město bude muset do budoucna šetřit a optimalizovat spoje. Chceme ale, aby změny vyhovovaly cestujícím a dopad úspory byl co nejmenší," podotkl Boháč.

Dodal, že nyní se například stává, že různé trolejbusové linky často na zastávky přijíždějí pohromadě, a zatímco v některých místech či časových intervalech jsou trolejbusy prázdné, jinde jsou naopak přeplněné.

"Chceme to také redukovat tak, aby byla co nejmenší spotřeba elektrické energie," řekl Boháč. Dodal, že změny v trolejbusové dopravě by město chtělo zavést už od 1. ledna příštího roku, kdy se mění jízdní řády.

Případné další změny navazující na nové trolejbusové trasy pak zřejmě v červnu příštího roku.

Trolejbusy najezdí tři miliony kilometrů

V Ostravě je podle Boháče v provozu 64 trolejbusů, v nichž se ročně přepraví zhruba 7,5 milionu cestujících. Tramvají jezdí ve městě okolo 300 a ročně jimi cestuje asi 51 milionů cestujících. Autobusů má krajské město přes 300 a přepraví 43 milionů osob.

Trolejbusy ročně najezdí tři miliony kilometrů, tramvaje 13 milionů kilometrů a autobusy 17 milionů kilometrů.

Na dopravním průzkumu pro město se podílí zhruba stovka lidí, kromě studentů jsou to i nezaměstnaní evidovaní na úřadu práce. Sčítání se provádí na všech linkách ve dne i v noci. Město za průzkum zaplatilo zhruba 1,4 milionu korun bez DPH.

Součástí dopravního průzkumu je i návrh konkrétních opatření, která by umožnila zvýšení efektivity provozu trolejbusových linek MHD.

 

Právě se děje

Další zprávy