Vyvlastnění pozemků pod D11 platí, potvrdil soud

ČTK ČTK
21. 9. 2012 14:13
Žalobci žádali zrušení vyvlastnění, se státem chtěli jednat o prodeji parcel za vyšší cenu
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Ludvík Hradilek

Hradec Králové - Hradecký krajský soud v pátek zamítl žalobu Lubomíra Bažanta a jeho sestry proti rozhodnutí o vyvlastnění parcel pod dálnicí D11.

Žalobci požadovali u soudu zrušení vyvlastnění zhruba 3500 metrů čtverečních nedaleko Praskačky, se státem chtěli jednat o prodeji parcel za vyšší cenu.

Bažant v pátek řekl, že se proti verdiktu odvolá.

"Jak je vidět se soudcovskou mafií laik nepořídí, čili si na případ najímám právníka a určitě se proti verdiktu odvoláme," řekl Bažant, který připustil, že zamítnutí žaloby očekával.

Soudkyně Věra Adámková při vynášení verdiktu uvedla, že celá žaloba byla nesprávně formulovaná.

Stát Bažantovi nabídl odkup pozemků za 63 korun za metr čtvereční, on však chtěl jednat o vyšší ceně. "Jsme motoristé, také chceme po dálnici jezdit, ale tu nabídnou cenu jsem nechtěl respektovat. Poté následovalo vyvlastnění," řekl Bažant.

Rozhodnutí o vyvlastnění vydala radnice v Lázních Bohdaneč, v roce 2005 rozhodnutí nabylo právní moci poté, co Krajský úřad Pardubického kraje zamítl Bažantovu stížnost.

Zbyly parcely u autostrády

Bažant také kritizuje, že stát vyvlastnil pouze pozemky pod sjezdem z dálnice a jemu zbyly dvě malé parcely v těsném sousedství autostrády, které není podle něj možné využívat.

Právní zástupce Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Mareček před několika lety při zahájení hlavního líčení u soudu řekl, že ŘSD nemohlo uzavřít dohodu za cenu vyšší, než jaká byla v dané době stanovená, a postupovalo podle zákona.

Dálnice D11 z Prahy na Hradec Králové zatím kvůli dlouholetým sporům o pozemky s Ludmilou Havránkovou končí několik kilometrů před Hradcem.

Chybějící úsek dálnice by se měl začít stavět v březnu 2013 a dokončen by měl být do října 2014. Podle odhadů by dokončení stavby mělo stát zhruba 1,5 miliardy korun.

 

Právě se děje

před 14 minutami

Írán zatkl opozičního novináře Zama, spolupracoval podle něj se zahraničními tajnými službami

Íránské revoluční gardy oznámily, že zatkly íránského novináře Rúholláha Zama, který využíval komunikační aplikaci, aby posílil disent. Informoval o tom zpravodajský web BBC. Zam žil podle médií v exilu v Paříži. Okolnosti jeho zadržení jsou nejasné.

Šestačtyřicetiletý Zam, který je synem reformního duchovního Mohammada Alího Zama, byl podle revolučních gard dopraven do Íránu v rámci komplikované tajné operace. O jeho zatčení informovala íránská státní televize s tím, že krok představuje vítězství nad západními tajnými službami. Podle revolučních gard dostával novinář pokyny a ochranu od zpravodajských služeb Francie, Spojených států a Izraele. Jeho zadržení íránské úřady připsaly moderním a inovativním technikám, který byly využity k "oklamání" zahraničních tajných služeb.

Zam v minulosti odmítl, že by spolupracoval se zahraničními zpravodajskými službami. Novinář spravoval populární protivládní zpravodajský kanál Amadnews, kterému íránské úřady připisují podněcování protestů v letech 2017-2018 po sporných prezidentských volbách. Web sdílel videa z protestů, nelichotivé informace o íránských politicích a na šifrované komunikační aplikaci Telegram měl web 1,4 milionu sledujících. Íránské úřady uvedly, že kanál podněcoval násilné povstání, a následně jej zablokovaly. Později ale web začal fungovat pod jiným názvem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy