Nový portál chce vyvolat zájem o Brno u turistů i místních

Bára Sobotková
2. 4. 2014 10:09
Brňané i návštěvníci města mohou začít testovat nový turistický portál, kterým chce město nahradit nepřehledný web Turistického informačního centra Brna.
Turistický portál gotobrno.cz vznikne i jako mobilní aplikace pro Android a iOS.
Turistický portál gotobrno.cz vznikne i jako mobilní aplikace pro Android a iOS. | Foto: Aktuálně.cz

Brno – Stránka www.gotobrno.cz od tohoto týdne nabízí přehled aktuálního dění a zajímavostí z Brna i detailní informace o místních památkách. Její součástí jsou také mapy a individuální plánovač tras, brzy bude propojena i s předprodejem vstupenek.

Celkové náklady na projekt se pohybují kolem milionu korun, samotný portál stál 350 tisíc a jeho roční provoz vyjde na 200 tisíc korun. Spuštěná testovací verze webu bude na přelomu května a června ke stažení i ve formě mobilní aplikace pro iOS a Android.

"Během roku očekáváme připomínky a návrhy, díky nimž se nám podaří vytvořit dobře fungující službu," řekl primátor Brna Roman Onderka. Oceňuje také to, že stránka bude přístupná v osmi jazycích, což by mělo pomoci cestovnímu ruchu města.

Portál prolomí jazykovou bariéru

Jihomoravský kraj je po Praze nejnavštěvovanějším regionem, a počet turistů tak každoročně stoupá i v Brně. Německá a anglická verze budou připraveny již na letošní turistickou sezonu, dále se chystají mutace například v italštině či japonštině.

Podle ředitelky TICmB Petry Kačírkové budou stránky užitečné jak pro turisty, tak pro místní. Brňané by mohli ocenit kalendář akcí s nabídkou širokého aktuálního dění a možnost vlastního organizátoru společenských a jiných událostí.

"Je to unikátní možnost, protože každý může dát zdarma vědět o své akci. Stačí vyplnit jednoduchý formulář, a pokud nepůjde například o soukromou oslavu, zveřejníme ji," slibuje.

Registrace na novém webu má být jednoduchá a zdarma přístupná každému, což by mělo mimo jiné správcům pomoci vypořádat se s problematikou zastarávání dat.

Údaje nesmí zestárnout

"Aktualizovat je budou zaměstnanci turistického centra, dále budeme přejímat data jiných serverů a v neposlední řadě se o ně budou starat sami provozovatelé,“ vysvětluje Patrik Sýkora ze společnosti Via Aurea, která zakázku vyhrála. Firma se podílela na úspěšném Brněnském architektonickém manuálu či tvorbě webu FN Brno.

Výhodou stránek má být schopnost lokace místa přihlášení, lidé si tak mohou nechat poradit, co zajímavého se nachází nebo děje v nejbližším okolí.

Na cizince je zacílená nabídka ubytovacích kapacit a restauračních zařízení, té se však zatím na portálu nedočkají. "Došlo k legislativní neshodě mezi EU a českým prostorem, takže máme naplněné databáze, ale čekáme na povolení. Počítáme, že do léta je zveřejníme," doufá Kačírková.

Přitáhnout mají velké fotografie

Tvůrci chtěli dosáhnout uživatelsky příjemného, moderního a graficky jednoduchého vzhledu. V těchto ohledech se inspirovali v zahraničních projektech.

"Půl roku jsme analyzovali všechny úspěšné světové portály a snažili se z nich vzít vždy to nejlepší," říká Kačírková a dodává, že se rozhodli pro severský grafický model zakládající si na velkých kvalitních fotografiích, jež mají vyvolat v lidech chuť poznat Brno.

Už v prvním nástřelu webu ale vidí chyby například odborníci z Mladé fronty DNES, kteří kritizují chaotičnost některých sekcí nebo to, jaký obraz Brna z portálu vyplývá. Nepůsobí podle nich jako město prosáklé atraktivním studentským životem, které by lákalo k návštěvě.

Cílem portálu je nabízet veškeré informace spojené s aktuálním děním v jihomoravské metropoli. "Bude to takový centrální rozcestník ve městě, inspirace pro aktivní trávení volného času," říká Kačírková.

 

Právě se děje

Další zprávy