Na trase Brno-Svitavy zmizí problémový kruhový objezd

ČTK ČTK
11. 10. 2012 7:24
Obnoví tam dřívější křižovatku, k níž přibude odbočovací pruh

Lipůvka - Silničáři zruší od dubna 2013 kruhový objezd v Lipůvce na Blanensku na silnici I/43 tvořící hlavní silniční tah Brno-Svitavy.

Obnoví tam dřívější křižovatku, k níž přibude odbočovací pruh. Řekl to Miloš Bažant z blanenské správy a údržby silnic.

Kruhový objezd v Lipůvce byl coby provizorní opatření vytvořen v květnu 2007. Dopravní problémy nevyřešil, naopak se ještě zhoršily.

Po silnici I/43 projede denně v obou směrech asi 20.000 aut. Kruhový objezd u Lipůvky měl usnadnit nájezd na tuto komunikaci pro řidiče, kteří na ni přijíždějí od Blanska. Výsledkem ale bylo to, že se na I/43 v kritickém úseku zpomalil provoz.

"V Lipůvce se tvoří dlouhé kolony. Projet místem v době dopravní špičky je velmi obtížné. Pravidelně jsou tam potíže v pondělí, pátek i v neděli večer," řekla mluvčí policie Iva Šebková. O zrušení objezdu usiluje Lipůvka již čtyři roky.

Problém bude vyřešen stavbou rychlostní silnice R43, která nahradí I/43. Plánuje se již od druhé světové války a říká se jí Hitlerova dálnice. Stát na ni nemá peníze. S výstavbou počítá až okolo roku 2025. Potíže se proto nyní řeší provizorně.

Místo současného kruhového objezdu by měl vzniknout velký. Ten by ale stál okolo 50 milionů korun. Ani na ten nejsou peníze, proto zvítězilo další řešení. Obnoví se původní křižovatka, což zrychlí průjezd po I/43 a zpomalí nájezd na ni od Blanska.

Na druhé straně přibude sjezd z komunikace právě ve směru Brno-Blansko. Náklady, které na projekt bude muset vyčlenit Ředitelství silnic a dálnic, se teprve upřesňují.

 

Právě se děje

před 2 minutami

Skokani budou mít po MS jen tři závody, vítězem SP je Granerud

Norský skokan na lyžích Halvor Egner Granerud se stal s předstihem celkovým vítězem Světového poháru. Mezinárodní lyžařská federace FIS dnes oznámila, že po mistrovství světa se uskuteční jen tři individuální závody v Planici, v nichž už Graneruda nemůže nikdo předstihnout.

Kvůli pandemii koronaviru byly zrušeny čtyři březnové závody SP v Norsku. FIS nakonec nenašla náhradní hostitele, pouze přidala ještě jeden závod k závěrečným dvěma v Planici. Finále seriálu se uskuteční na mamutím můstku ve Slovinsku od 25. do 28. března.

před 53 minutami

Karlovarský festival se kvůli pandemii přesouvá na srpen

Letošní 55. ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary se uskuteční od 20. do 28. srpna. Z tradičního termínu na přelomu června a července jej pořadatelé přesunuli kvůli pandemii koronaviru. "Posun o sedm týdnů nám nabídne lepší možnost uspořádat tuto kulturní akci tak, aby svým rozsahem byla co nejbližší podobě, na jakou jsou naši návštěvníci zvyklí," vysvětlují.

"Doufáme, že v průběhu následujících měsíců dojde k významnému rozšíření vakcinace a díky tomu zvládnutí pandemické situace tak, aby bylo možné uspořádat karlovarský festival v maximálně bezpečné formě. Jsme pochopitelně připraveni dodržet všechna platná opatření," doplňuje Jiří Bartoška, prezident festivalu. Ten loni nahradila čtyřdenní přehlídka filmů v kinech, zamýšlený podzimní překlenovací přehlídka se navzdory plánům neuskutečnila.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

Odbory: Škoda chce do roku 2023 snížit počet zaměstnanců o 3000

Automobilka Škoda Auto chce podle odborů od letoška do roku 2023 snížit počet zaměstnanců o pět procent, tedy asi o 3000 lidí. Zastavil se už například nábor nepřímého personálu, a to zejména mimo výrobní oblasti. Uvedl to ve čtvrtek týdeník Škodovácký odborář. Odbory se snižováním počtu zaměstnanců nesouhlasí a chtějí snížit pětiprocentní krácení personálu na minimum. Vyjádření firmy zjišťujeme. Škoda Auto zaměstnává téměř 39 000 lidí, z toho v Česku asi 34 000. Jedná se o kmenové zaměstnance, kromě nich v automobilce pracují i agenturní pracovníci.

"Odborová organizace tento postup kritizuje, je totiž nutné nejen podat informaci, ale celý projekt projednat. Odbory KOVO rovněž nesouhlasí s číslem rácia. Udělají proto vše, aby snížily toto neodpovědně stanovené plošné rácio pět procent na minimum," uvedl týdeník.

Vedení firmy by podle odborů snížením počtu pracovníků ohrozilo projekty Škody. "Je naprosto jasné, že pokud by se v ráciu pokračovalo, vytvoříme projekt solidarity, kdy přímí pracovníci odmítnou různé modely pracovní doby, jako je 17(směnný) a 18směnný systém či další formy flexibilní práce, včetně hromadných přesčasů," sdělily odbory.

Zdroj: ČTK
Další zprávy