Dvě osady z újezdu Boletice se chtějí osamostatnit

ČTK ČTK
13. 2. 2012 20:42
Ukázala to anketa, kterou pro obyvatele uspořádalo ministerstvo obrany

Boletice - Obyvatelé Polné na Šumavě a Květušína z vojenského újezdu v Boleticích by chtěli, aby se jejich osady v budoucnosti osamostatnily. Lidé ze třetí lokality, Boletic, se chtějí připojit k obci Kájov.

Vyplývá to z ankety, kterou ministerstvo obrany v pátek a v sobotu pro obyvatele uspořádalo a jejíž výsledky v pondělí zveřejnilo. Ve třech osadách žije 307 obyvatel.

Vznikne jedna společná obec

V Polné na Šumavě do hlasování zasáhlo 67 procent lidí a více než 96 procent z nich si přeje osamostatnění. V Květušíně, kde k urnám dorazilo 63 procent obyvatel, se 67 procent vyjádřilo také pro založení obce. "Předpokládáme, že vznikne jedna společná obec Polná na Šumavě s místní částí Květušín," uvedl tiskový mluvčí ministerstva obrany Jan Pejšek.

V Boleticích byl o anketu nejmenší zájem. Vyjádřilo se v ní 45 procent obyvatel. Více než tři čtvrtiny hlasujících uvedly, že stojí o to, aby se Boletice připojily k nedalekému Kájovu.

Výsledky ankety mají podle Pejška sloužit jako výchozí podklad při přípravě změny legislativy upravující existenci a hranice vojenských újezdů. Anketa se kromě Boletic uskutečnila také ve vojenských újezdech v Libavé na Olomoucku a Hradiště na Karlovarsku.

Jižní část armáda opustí

Ministerstvo obrany tím prý plní dřívější slib, že vyjde při přípravě zmenšení újezdů vstříc přáním obyvatel a nebude nic rozhodovat samo. "Nehodláme nic direktivně rozhodovat sami. Vracíme lidem odpovědnost za správu svých obcí a jejich názor je pro nás velmi důležitý," uvedl ministr obrany Alexandr Vondra (ODS).

Nejasná zpráva o konci vojenských újezdů. Podívejte se:

Prostor vojenského újezdu Boletice na Českokrumlovsku bude do tří let o 12 procent menší. Armáda opustí jeho jižní část. Vojenský újezd v Boleticích vznikl v roce 1947. Nyní má rozlohu 220 kilometrů čtverečních. Sahá od Českého Krumlova téměř až k nádrži Lipno a do podhůří Šumavy.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Na hranici s Čínou přijeli evropští a asijští diplomaté, kteří opustili své mise v KLDR

Do čínského příhraničního města Tan-tung v pátek přicestovaly tři desítky diplomatů a jejich rodinných příslušníků, kteří odjeli ze svých misí v severokorejském Pchjongjangu. Informovala o tom agentura Kjódó, která byla události svědkem. Diplomaté podle ní přejeli přes most na hraniční řece Ja-lu (korejsky Amnokkang) autobusem.

Zhruba třicítka Evropanů a lidí z jihovýchodní Asie v KLDR vypadala tak, že se zřejmě potýkala s potížemi, jak si v Pchjongjangu zajistit živobytí, konstatovala japonská tisková agentura. Více podrobností ke vzhledu ani k národnostem diplomatů a jejich rodin neposkytla. Poznamenala však, že blokáda hranic v důsledku pandemie covidu-19 znemožnila Severní Koreji dovážet zboží pro denní potřebu.

Čínští pracovníci na celním úřadě oděni do ochranných obleků provedli u příchozích opatření s cílem zabránit šíření koronaviru, například jejich zavazadla postříkali dezinfekčním přípravkem, popsala Kjódó. Diplomaty nyní čeká dvoutýdenní karanténa v Tan-tungu.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

Crocs žaluje Walmart a další firmy za kopírování svých známých bot

Výrobce obuvi Crocs obviňuje Walmart a další firmy z kopírování svých známých barevných plastových bot. Čtyři žaloby kvůli porušení ochranné známky a zneužití duševního vlastnictví podal minulý týden proti zhruba 20 společnostem u amerických soudů. Píše o tom server CNN. V žalobě podané ve státě Colorado Crocs uvádí, že Walmart prodává levnější verzi jeho plastových dřeváků, které jinak stojí 50 dolarů (1090 Kč), a to pod různými jinými názvy jako Time and Tru a George.

Crocs v coloradské žalobě také tvrdí, že kopie jeho výrobků "mohou způsobit zmatek nebo uvést v omyl, mohou zklamat zákazníky, a proto porušují ochrannou známku Crocs". Takzvané crocsy dříve čelily posměchu, ale v posledních letech si je lidé velmi oblíbili. A pro některé spotřebitele, kteří hledají pohodlí, je to bota jako stvořená do pandemie, píše CNN.

Firma v roce 2020 zaznamenala vůbec nejlepší tržby v celé své historii. Zahájila také spolupráci s některými slavnými osobnostmi a jinými značkami, aby přilákala zákazníky z generace Z, tedy lidi narozené od poloviny devadesátých let 20. století do roku 2012. Na zvláštních kolekcích se podílel kanadský zpěvák Justin Bieber, rapper Post Malone a řetězec KFC. Rychle se rozprodala kolekce vydaná loni v září vzniklá ve spolupráci s latinskoamerickým zpěvákem Bad Bunnym.

Zdroj: ČTK
Další zprávy