Komerční článek - Toto je reklamní sdělení. Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

On-line marketing je klíčový pro budování znalosti značky a relevance

7. 12. 2016 12:33
Zdravotní problémy ji donutily ke změně životního stylu. Jediné potraviny, které ve zdravé variantě neobjevila, bylo její oblíbené „mlsání“.
Foto: Tomáš Vlach

Lenka Školoudová našla mezeru na trhu a založila firmu Le Zentaine. Spoluprací pekařů a nutričních poradců vzniklo „zdravé mlsání“, které si klade za cíl bojovat proti civilizačním chorobám.

Lenka Školoudová začala podnikat bez jakýchkoli zkušeností nebo obchodních partnerů. „Veškeré činnosti si zatím zajišťuji sama. Spoustu z nich dělám poprvé. Získávám znalosti sama, zdlouhavě a často draze – učím se metodou pokus-omyl,“ říká.

Akademie pro ženy
V začátcích jí s rozjezdem pomohl také program českého Googlu Digitální akademie pro ženy. „Díky akademii jsem získala jednoduše a srozumitelně nutné teoretické minimum pro správné uchopení vlastního podnikání v on-line světě,“ komentuje Lenka Školoudová. Účast v akademii ji přiměla změnit přístup k marketingu. „Začala jsem vše zkoušet a testovat. Dokážu rychle vyhodnotit své aktivity a optimalizovat je.“ Pustila se do práce s Google Analytics, používá reklamu ve vyhledávačích, na Facebooku nebo direct mailing. Proč právě tyto nástroje? „Zdravá výživa je v České republice sice na vzestupu, ale lidé stále tápou v tom, co, jak a proč jíst a zejména mlsat. Proto je pro mě důležitý prostor, kde mohu spotřebitele seznámit s výhodami zdravého mlsání.“ Marketing na internetu se stal nedílnou součástí jejího podnikání. „On-line marketing je pro mě klíčový pro budování znalosti značky a relevance,“ říká.

Foto: Tomáš Vlach

Poptávka po digitální gramotnosti roste
Česko patří mezi nejinovativnější internetové trhy, proto zde poptávka po digitální gramotnosti prudce roste. „Online dovednosti jsou dnes zásadní pro zvýšení konkurenceschopnosti, ať už jste podnikatel, zaměstnanec nebo student,“ říká ředitelka českého Googlu Taťána le Moigne. Právě český Google rozvoj digitální gramotnosti dlouhodobě podporuje, po Digitální akademii spustil platfomu Digitální garáž. Zde nabízí přehledně ve formě videí 89 lekcí, v nichž se podnikatelé dozví, jak využít možností internetu k získávání nových zákazníků nebo budování vztahu s těmi současnými. Lekce jsou seřazeny podle obtížnosti a zabývají se např. on-line marketingem, správou sociálních sítí nebo tvorbou e-shopu. V rámci Digitální garáže pořádá český Google také sérii přednášek. Jejich aktuální seznam naleznete na digitalnigaraz.cz/prednasky.
Tato setkání si pochvaluje i Lenka Školoudová: „Přednášejí zde skuteční experti – lidé, kteří se on-linem sami živí. Inspirují vás mnoha příklady z praxe – těmi fungujícími i nefungujícími. A hlavně, máte neuvěřitelnou šanci se s těmito lidmi seznámit a probrat vaše vlastní podnikání! Odcházíte s cennými radami a hlavou plnou nápadů.“

Foto: Tomáš Vlach

Zaměřím se na on-line
V současnosti své výrobky dodává do kamenných prodejen a zároveň prodává na e-shopu. Všichni její zaměstnanci pracují ve výrobě, a tak veškeré obchodní aktivity řeší sama. Objíždí kamenné prodejny a pracuje na zvýšení dostupnosti svých produktů. To je ostatně jednou z priorit do budoucna. Plánuje také novinky v oblasti produktů a vzdělávání. Zároveň se Lenka Školoudová chce zaměřit na větší využití on-line marketingu. Jak sama říká: „Již mám přehled o všech možnostech a vím, že většinu zvládnu sama.“

 

Právě se děje

Další zprávy