Komerční článek - Toto je reklamní sdělení. Aktuálně.cz není jeho autorem a neovlivňuje jeho obsah

Muži tvrdí, že by dopravní nehodu zvládli, v praxi je to však těžší

komerční článek
12. 11. 2015 15:51
Čeští muži-řidiči tvrdí, že jsou schopni zvládnout situaci po dopravní nehodě, zároveň však více než polovina přiznává, že v reálné situaci jednali pod vlivem stresu. Linka pomoci řidičům 1224 jim může pomoci.
Foto: Thinkstock

Průzkum Linky pomoci řidičům 1224 na vzorku tisícovky motoristů sledoval chování řidičů po dopravní nehodě. Vyplynulo z něj, že muži si věří, že situaci zvládnou, a 90 % z nich je přesvědčeno, že by si dokázali poradit i s drobnou opravou. Ale jak by to bylo v praxi? Více než polovina ze své zkušenosti uvedla, že při dopravní nehodě byli ve stresu. Čtvrtinu mužů-řidičů dokonce ovládla zlost, pětinu zaplavily emoce a 15 % přiznalo zmatenost. Důsledkem je ztráta kontroly nad situací po dopravní nehodě, a motorista tak snáze podlehne nátlaku tzv. lovců nehod.

Číslo 1224 nezapomenete

Většina řidičů má teoreticky zvládnuto, jak správně při nehodě postupovat, ale jak ukázal zmíněný průzkum, namísto tísňových linek a dalších důležitých čísel volají řidiči nejdříve svým blízkým. Číslo asistenční společnosti své pojišťovny vyťukají většinou až jako poslední. Přitom odstranění překážky v podobě nepojízdného auta ze silnice je po záchraně životů a ochraně zdraví tím dalším, co musí motorista bezprostředně zajistit. Mimochodem skoro nikdo z dotázaných si číslo asistenční společnosti své pojišťovny nedokázal vybavit, a to nebyli ve stresu.

Pojišťovny zřídily Linku pomoci řidičům 1224 právě proto, aby motoristům ulehčily zvládnutí krizové situace po dopravní nehodě, umožnily rychlé zprovoznění jejich vozidla nebo odtah do servisu. Navíc je tak chrání před lovci nehod, kteří vystresovaným motoristům u nehod vnucují své předražené služby. Každý, kdo má povinné ručení, může volat na jednotné číslo 1224, kde si přivolá pomoc od své pojišťovny. Dobře se to pamatuje, protože Linka pomoci řidičům 1224 je v provozu 12 měsíců v roce 24 hodin denně.

Asistence v ceně povinného ručení nebo havarijního pojištění

Rozsah asistenčních služeb, které má motorista předplacené v rámci povinného ručení nebo havarijního pojištění, se řídí konkrétní pojistnou smlouvou. Motoristovi ho sdělí operátor smluvní asistenční společnosti pojišťovny, kam je přepojen po zavolání na Linku 1224. Nejčastěji jde o opravu vozidla na místě, jeho vyproštění, odtah do spolehlivého servisu, uschování, ale i další služby. Linka pomoci řidičům 1224 funguje na celém území ČR a za její využití se nic neplatí. Hovor je zpoplatněn telefonním operátorem volajícího, ceny se pohybují kolem 3–5 Kč za minutu hovoru.

 

Právě se děje

Další zprávy