reklama
 
 

S inzerátem o Drahošovi a imigrantech nemáme nic společného, ohradil se Mountfield

19. 1. 2018
Foto: Reuters
Inzeráty na podporu Miloše Zemana, které spojují jeho protikandidáta Jiřího Drahoše s imigranty, si zadala firma Euro-Agency Miroslava Schöna. Ten byl spoluzakladatelem společnosti Mountfield a je místopředsedou jeho představenstva. Firma se od jeho konání distancuje.

Praha - V několika českých denících se ve čtvrtek objevily inzeráty na podporu dosavadního prezidenta Miloše Zemana, které spojují jeho soupeře Jiřího Drahoše s podporou migrace. Inzeráty s textem "Stop imigrantům a Drahošovi. Tato země je naše!" nabádající k volbě Zemana, zadala společnost Euro-Agency Miroslava Schöna, jenž byl zakladatelem společnosti Mountfield a je stále v jejím vedení.

Nyní Mountfield vydal prohlášení, v němž se od kampaně na podporu Miloše Zemana a v neprospěch kandidáta Jiřího Drahoše distancuje.

"Medializovaná kampaň je aktivitou Spolku Přátel Miloše Zemana a obchodní aktivitou reklamní společnosti Euro-Agency a Miroslava Schöna," uvedla mluvčí společnosti Kateřina Böhmová. Mountfield podle ní nemá možnost do jejich obchodní činnosti jakkoliv zasahovat.

Ctíme svobodnou volbu

"Jsme ryze obchodní společností a v politice jsme se nikdy neangažovali a  neangažujeme," zdůraznila Böhmová, podle níž vedení společnosti ctí demokracii a svobodnou volbu. "V naší firmě jsou voliči jak Jiřího Drahoše, tak i Miloše Zemana a nevymezujeme se vůči žádnému kandidátovi," podotkla.

Hlavním akcionářem Mountfieldu byl donedávna Jiří Drbohlav, který před rokem svůj podíl prodal čínské Eurasia Development Group. Firma má 1900 zaměstnanců a v roce 2016 měla obrat 5,9 miliardy korun a zisk 110 milionů.

On-line deník Aktuálně.cz se již ve čtvrtek ráno snažil získat Schönovo stanovisko. Ten měl ale vypnutý telefon a ani firma po opakované urgenci neposkytla žádné vyjádření. Schön je mimo jiné i předsedou královéhradeckého hokejového oddílu Mountfield HK, kde má výrobce bazénů a zahradní techniky poloviční podíl.

Euro - Agency již podle Zemanova transparentního účtu před prvním kolem voleb zaplatila 1,8 milionu korun právě za inzerci v denním tisku.

Kontroverzní inzerát na podporu Zemana se v tisku objevil i před pěti lety, kdy útočil na protikandidáta Karla Schwarzenberga.

Nevím, odpovídá Jan Veleba na otázku, odkud pocházejí peníze, které na kampaň vynaložil spolek Přátelé Miloše Zemana, jehož je sám členem. | Video: Martin Veselovský |  22:06

autor: Marek Pokorný | 19. 1. 2018

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama