Tenkrát v Libni. Unikátní fotografie zachycují přeměnu vsi na průmyslové předměstí

Tenkrát v Libni. Unikátní fotografie zachycují přeměnu vsi na průmyslové předměstí
Pohled na libeňské prostranství v roce 1948.
Roh Zenklovy (tehdy Fügnerovy) a Primátorské ulice na začátku 20. století.
Palác Svět v 50. letech 20. století. Pětipatrový činžovní a obchodní dům měl dva suterény s biografickým sálem, v přízemí byly obchody, v prvním patře restaurace, kavárna a herna. Objekt byl postaven v letech 1932–1934 pro Ladislava Světa na místě staré usedlosti.
Koňský povoz u Kotlasky. Rok 1947.
Foto: Archiv Michala Švarce / Městská část Praha 8
Dan Poláček Pavel Švec Dan Poláček, Pavel Švec
Aktualizováno 17. 7. 2021 18:25
Libeň se dočkala povýšení na město v roce 1898. Samostatnost si užila jen tři roky. Před 120 lety byla připojena k Praze a postupně tu vznikla městská čtvrť s bloky činžovních domů. Ovšem náznaky proměny Libně z romantické venkovské krajiny na průmyslové předměstí lze zaznamenat už v první polovině 19. století, kdy zde vznikly první továrny. Až do 2. světové války zde bylo rozsáhlé židovské město.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 1 hodinou

Německo vyšetřuje kvůli naftovým motorům zaměstnance bývalé automobilky PSA

Státní zastupitelství ve Frankfurtu nad Mohanem vyšetřuje v souvislosti s případnými manipulacemi s emisemi naftových motorů některé zaměstnance bývalé automobilky PSA. Německý list Wirtschaftswoche napsal, že vyšetřování se týká motorů, které se montovaly do sportovně-užitkových vozů (SUV) značek Mitsubishi, Peugeot a Citroën. Řídící jednotky patrně pocházely od dodavatele Continental, jehož dva bývalí zaměstnanci jsou podezřelí z napomáhání k podvodu.

Skandál s emisemi naftových vozů, přezdívaný dieselgate, vypukl v roce 2015. Tehdy německá automobilová skupina Volkswagen přiznala, že po celém světě nainstalovala asi do 11 milionů aut s naftovým motorem software, který umožňoval manipulovat s testy emisí. Emise vozů tak při testech ukazovaly mnohem nižší hodnoty, než byla skutečnost. Týká se to i vozů Škoda. Automobilku Volkswagen už skandál přišel na více než 32 miliard eur (815 miliard Kč). Částka zahrnuje pokuty, opravy a soudní výlohy.

Zdroj: ČTK
Další zprávy