„Výsledky výzkumu jsou alarmující, neboť dokládají, že i přes snahy a aktivity směřované ke zvýšení finanční gramotnosti žáků a studentů zde zatím nejsou reálné výsledky. Naděje, že nastupující generace se vyvaruje chyb těch předchozích a bude se chovat finančně zodpovědně, zůstávají liché," komentuje výsledky průzkumu Lada Kičmerová, tisková mluvčí Partners.
Partners, kteří se finančnímu vzdělávání věnují dlouhodobě, proto odstartovali projekt Den finanční gramotnosti. Ten bude každoročně zaštiťovat aktivity směřující ke zvýšení finanční vzdělanosti české populace. Letos se zaměřil na nejmladší generaci. Na stránkách www.denfinancnigramotnosti.cz Partners spustili soutěž Otestuj mámu, tátu!, která netradiční formou motivuje mladou generaci k zájmu o finanční vzdělávání. Stačí jen natočit video s tématem mezigenerační finanční (ne)gramotnosti a umístit ho na webové stránky. Nebo, v rámci druhé soutěže, vytvořit vlastní soutěžní komiks s finanční tematikou. Soutěže trvají do 8. listopadu 2011 a lze vyhrát mobilní telefony iPhone4, Samsung nebo Nokia. Na webu si si zájmci mohou také vyzkoušet test finanční gramotnosti a přečíst spoustu praktických rad a článků týkající se finančního vzdělávání.
„Protože finanční negramotnost je jedním z největších rizik a slabin dnešní společnosti, rozhodli jsme se zárověň požádat Organizaci OSN, respektive UNESCO, aby vyhlásila 8. září Dnem finanční gramotnosti a ustanovila jej jako oficiální Den OSN, nebo UNESCO. Pevně věřím, že se nám tento záměr povede," dodává Lada Kičmerová z Partners.