Vodafone "zpřehlednil" účtování hovorů. Zákazníci si za telefonát připlatí

ČTK ČTK
22. 5. 2019 13:52
Mobilní operátor Vodafone od července změní způsob účtování u svých předplacených karet. Místo výpočtu ceny po sekundách po první provolané minutě bude nově počítat po minutách. Uvedli to zástupci společnosti. Zákazník tak zaplatí více, protože za každou započatou minutu hovoru platí, jako by ji provolal celou. Po minutách zákazníkům účtují i konkurenční T-Mobile a O2. Ceny za minutu hovoru se u operátorů pohybují okolo 3,50 až 4,90 korun.
Foto: Reuters

"Rozhodli jsme se zjednodušit a zpřehlednit způsob účtování hovorů, účtování hovorů po minutách je také převažujícím způsobem účtování hovorů na trhu," uvedl Ondřej Luštinec z tiskového oddělení firmy.

Změna se podle Luštince týká pouze předplacených karet. Operátor na ni hodlá navázat novým tarifem, který chce představit během léta.

Vodafone zvýšil v prvním čtvrtletí meziročně počet zákazníků o 120 tisíc na 3,9 milionu. Podíl uživatelů předplacených karet se pohybuje pod 30 procenty. Firma je členem nadnárodní skupiny Vodafone Group.

Podle několika mezinárodních srovnání jsou ceny mobilních služeb v Česku jedny z nejvyšších v Evropě. Operátoři se brání, že ceny nejsou takové, jak ukazují srovnání vycházející z jejich ceníků, protože velká část uživatelů získala individuální výhodnější nabídku. Vláda si slibuje pokles cen od příchodu čtvrtého operátora v rámci aukce kmitočtů pro rychlé mobilní sítě 5G ve druhé polovině letošního roku.

 

Právě se děje

Další zprávy