reklama
 
 

Viry útočí na bankovní konta, u klientů ČS uspěly

29. 3. 2008 15:15
Spořitelna ví o pěti klientech v ohrožení

Praha - Nejen podvodné emaily, ale i nový typ viru v podobě trojského koně -tzv. pharming- se snaží z počítačů klientů několika bank získat přihlašovací údaje do internetového bankovnictví, nejčastěji si na mušku ale podvodníci berou Českou spořitelnu. Bránit se před tímto nebezpečím je možné nainstalování antivirového programu.

"Momentálně víme o jediném klietovi, u něhož došlo k úniku dat díky pharmingu," řekl Aktuálně.cz David Lorenc, šéf internetového bankovnictví České spořitelny. "Další čtyři klienti banku kontaktovali s tím, že se jejich počítač choval nestandardně. Zda došlo k nějakému úniku dat, zatím prošetřujeme," dodal.

Ptali jste se online šéfa internetového bankovnictví ČS:
Expert živě: Zneužije obchodník vaši kartu? Reklamujte

Pharming či distribuce virů a trojských koní jsou vedle phishingu další podvodné techniky. Mají společné to, že se snaží obejít bezpečnostní technologie a bez vědomí uživatele se instalovat do počítače, například při brouzdání po internetu.

Vše se aktivuje ve chvíli, kdy se uživatel hlásí na stránky internetového bankovnictví.

Uživatel se tak dostane na stránky předem připravené podvodníky, nikoli na stránky banky. Podvržená stránka má jediný účel - vylákání citlivých údajů k jejich zneužití.

"Pokud máte počítač takto napaden, může se internetbanking chovat nestandardně. Může požadovat údaje, které běžně k přihlášení nepotřebují," vysvětluje Lorenc.

A zároveň doporučuje ihned jakoukoli činnost na stránce ukončit a odhlásit se z aplikace. Rozhodně je potřeba také kontaktovat banku a nahlásit jí problém.

Banka se zároveň rozhodla pomoci klientům a na svých internetových stránkách zveřejnila podrobné informace o phishingu a pharmingu spolu s odkazy na některé volně dostupné antivirové programy.

Chcete vědět více? Podívejte se:
Jak se nenechat chytit rhybářem na udici

Zároveň také Česká spořitelna prodloužila tzv. časový zámek při změně telefonního čísla v internetovém bankovnictví, jako další krok k bezpečnějšímu přímému bankovnictví. 

"Při změně telefonního čísla pro zasílání autorizačních a také potvrzujících zpráv se změna telefonního čísla nově provede až po 24 hodinách, narozdíl od dosavadních dvanácti," vysvětluje Kristýna Havligerová, tisková mluvčí banky.

Prodlouží se tím doba, po kterou může klient zareagovat, pokud zjistí, že se někdo pokusil změnit jeho zadané číslo mobilního telefonu pro zasílání SMS zpráv.

autor: Kateřina Štíchová | 29. 3. 2008 15:15

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama