V Itálii nám často dávali těstoviny. Reklamací zájezdů ubývá, opět nechybějí kuriozity

Michal Polák Michal Polák
5. 8. 2016 21:15
Podle ankety Asociace českých cestovních kanceláří a agentur klesá počet reklamací zájezdů. Oprávněné reklamace se zpravidla týkají nefunkční klimatizace na pokoji, absence balkonu na pokoji (přestože byl objednán), nedostatečného úklidu na pokoji, služeb delegáta a podobně. Klienti kanceláři mají často přehnané očekávání a požadavky. Vyžadují služby, za které nezaplatili. Většina letošních reklamací je neoprávněná.
Dovolená, ilustrační foto
Dovolená, ilustrační foto | Foto: Thinkstock

Praha - Počet reklamací zájezdů tuzemských cestovních kanceláří opět klesl. Vyplývá to z výsledků ankety Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA).

V roce 2014, kdy začal platit nový občanský zákoník, počty reklamací stouply meziročně o 60 procent. Od té doby ale opět klesají a letos se dostaly na úroveň roku 2013 - reklamováno bylo letos jen 0,5 procenta zájezdů.

"Sedmdesát procent z obdržených reklamací je neoprávněných a vyplývají z neznalosti a nezkušenosti klientů s danou destinací a cestováním obecně," říká výkonná ředitelka asociace Kateřina Petříčková. Turisté podle ní pravidelně ignorují povinnost seznámit se s popisem zájezdu, zněním smlouvy a všeobecnými podmínkami ještě před samotným uzavřením dohody.

Klienti mají často také přehnané očekávání a požadavky. Za služby vyšší kvality přitom nezaplatili. Stěžují si například na vzdálenost hotelu od moře, na absenci Wi-Fi v autobuse či pomalé připojení k internetu zdarma.

Oprávněné reklamace se zpravidla týkají nefunkční klimatizace na pokoji, absence balkonu na pokoji, přestože byl objednán, nedostatečného úklidu na pokoji, služeb delegáta a podobně. Cestovní kanceláře v takových případech reklamaci uznají a klienta odškodní.

Asociace vybrala z letošních reklamací ty, které považuje za kuriózní.

"Zklamalo nás, že v Itálii byly každý den k večeři nějaké těstoviny," byl klient překvapen z tradiční stravy.

"Nebyl přítomen delegát se jménem uvedeným v pokynech k odjezdu, ale delegát jiný." Delegát totiž onemocněl, takže na zájezd odcestoval jiný.

Jedna z klientek reklamovala, že jí na pokoji netekla teplá voda. Ukázalo se, že neuměla pustit kohoutek ve sprše. Naštěstí se jí teplou vodu podařilo zprovoznit u kamarádky v jiném pokoji.

"Každé ráno při cestě na pláž jsme venku potkávali větší brouky (mrtvé či ležící na zádech a mrskající nožičkami)."

"Rackové sežrali jídlo, které jsme si nechali na balkoně."

"Skříň v pokoji možná pamatovala osvobozování Řecka anglickou armádou."

"Každé jídlo, ať se jednalo o maso, těstoviny, rybu nebo salát, bylo posypané petrželí."

Bral jsem to jako sportovní úkol, vzdát jsem nechtěl ani jednou, říká Pavel Suchý, který jako první Čech objel zeměkouli na motorce. | Video: Martin Veselovský
 

Právě se děje

Další zprávy