Tatra 75 - kabriolet nebo veliké rodinné auto ?

Tatra 75 - kabriolet nebo veliké rodinné auto ?
Tatra 75 - světla na pravém zadním blatníku. T75 už má (kromě několika prvních verzí) kapalinové brzdy.
Přední kryt motoru Tatra 75. Čtyřdobý zážehový vzduchem chlazený čtyřválec s hliníkovou klikovou skříní dává téměř tunu těžkému autu výkon 22kW při 2800 ot./min. Průměrně motor (1689 ccm) spotřebuje na 100 km přibližně 10-11 litrů benzínu a 0.1 litru oleje.
Linie vozu u předních dveří. Kapota motoru Tatry 75 se do roku 1935 otevírala samostatně bez blatníků. Od roku 1936 opět se otevírala společně zřejmě kvůli usnadnění oprav motoru.
Rozchod nápravy vpředu i vzadu je shodně 1250 mm, rozvor 2700 mm a dosáhnout lze rychlosti až 90 km/h.
Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz
26. 7. 2000 21:00

Tatra 75 se během let 1934-1939 vyráběla ve třech verzích - jako dvoudvéřový kabriolet, uzavřený čtyřdvéřový a prodloužený šestidvéřový vůz. Prohlédněte si exponát kopřivnického muzea, dobové plakáty i zachované exempláře a hlasujete i vy, co vyrobí Tatra. Zatím vede legendární T 603.

Čtěte více: Tatra vyrobí retro vozy. Vybírají je čtenáři Aktuálně.cz, zatím tatrovkám rozdělili 100 tisíc hlasů 

 

Právě se děje

Další zprávy