SOS se nelíbí, jak Tesco pomáhá v době krize

Ekonomika Ekonomika, Red Eko
21. 1. 2009 12:28
Tesco podle Sdružení obrany spotřebitelů zneužívá obavy lidí z krize ve svůj ekonomický prospěch
Foto: Tesco Stores

Praha - Sdružení obrany spotřebitelů (SOS) se nezamlouvá reklamní nápis obchodního řetězce Tesco "Tesco pomáhá v době krize". Radě pro reklamu proto podalo stížnost s tím, že řetězec vydělává na strachu lidí z finanční krize.

"Není možné, aby společnost Tesco zneužívala finanční krizi pro zvýšení svých ekonomických zisků. Dále se domníváme, že takto pojatá reklama může vzbuzovat pocity strachu z dopadů finanční krize. Podle našeho názoru není vhodné vzbuzovat ve spotřebitelích strach z krize a posilovat tak pocit nebezpečí z tohoto vyplývající," sdělila právnička SOS Eva Strnadová.

Kampaň podle mluvčí Tesco Stores ČR Evy Karasové reaguje na situaci uplynulých týdnů, kdy se slovo krize stalo pojmem. Podle SOS je ale slogan na hraně zákona o regulaci reklamy. Takto použité znění reklamy se mu zdá neetické a v rozporu s dobrými mravy. ¨

"Z těchto důvodů SOS na počátku týdne požádalo Radu pro reklamu o vydání stanoviska," zdůvodnila mluvčí SOS Ivana Picková podání stížnosti na Tesco."

Rada nicméně pouze vydává rozhodnutí formou doporučení, nemůže udělovat sankce žádného druhu.

Mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Eva Karasová výtky SOS odmítla. "Cílem kampaně je, za dodržení všech etických přístupů, sdělit zákazníkům, že pokračujeme v naší cenové politice být nejlevnější a že se na nás současně mohou kdykoliv spolehnout. Proto zesilujeme i investice do snižování cen a do nabídkových akcí, a to ve výši desítek milionů korun," řekla dnes ČTK Karasová.

Finanční krize již do České republiky dorazila. Tržby obchodníků se za listopad propadly o 6,3 procenta, prohlásil Český statistický úřad. To je nejvíce od konce roku 1998. Od České národní banky se očekává, že kvůli stavu hospodářství opět sníží úrokové sazby.

 

Právě se děje

Další zprávy