Škodu nahlásíte jednodušeji a rychleji. Pojišťovna spustí hlášení na míru

Olga Skalková Olga Skalková
21. 4. 2016 14:42
První životní pojišťovna spouští online personifikované hlášení pojistných událostí. Nový systém provede klienta vyplňováním formuláře podle jeho pojištění. Podle šéfa Pojišťovny České spořitelny dosud lidé často hlásí škody, na které nejsou pojištěni.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Thinkstock

Praha – Nahlášení a likvidace pojistných událostí ze životních pojistek se brzy zjednoduší a urychlí.

Snadné online hlášení pojistných událostí je v Česku běžné už v autopojištění a majetkovém pojištění, ale v životním pojištění se kvůli tomu, že jde o složitější typy pojistek, zatím tolik neprosadilo.

Změnit to může novinka Pojišťovny České spořitelny. Jako první spustila online hlášení pojistných událostí pomocí personifikovaných formulářů.

„Reagujeme na průzkumy, které jsme si dělali. Klienti nám říkali, že je trápí srozumitelnost a složitost pojištění. V novém systému už nemusí procházet standardizovaný formulář pro určitý druh pojištění, ale musí vyplňovat jen přesně to, na co si pojištění sjednali,“ říká Petr Zapletal, šéf Pojišťovny České spořitelny.

Podle něj se tím zamezí situacím, kdy lidé hlásí škody, na které nebyli pojištěni, což prodlužuje jejich likvidaci. “U 15 procent pojistných událostí se nepovede nahlásit škodu hned napoprvé, protože lidé neznají své smlouvy,“ tvrdí Zapletal.

Do nového systému se klient dostane přes webový portál. Pro přihlášení se vyžaduje číslo smlouvy, rodné číslo a e-mail. Systém umožňuje poslat elektronicky i všechny dokumenty, které jsou pro vyřízení nutné předložit. Klienti je můžou naskenovat nebo i jen nafotit mobilem.

Výhodou tohoto řešení také je, že klient může mít přehled o tom, v jakém stavu je vyřizování pojistné události. Na konci vyplnění hlášení pojistné události si sám vytvoří heslo, pod kterým se do systému dostane.

„Předpokládám, že služba se stane standardem na českém trhu,“ míní Zapletal.

Online hlášení pojistných událostí pro případ úrazu, nemoci, vážné diagnózy, invalidity a úmrtí umožňují i další pojišťovny, ale žádná pro klienta nepřipraví formulář, který by přesně odpovídal jeho smlouvě. Allianz například situaci zjednodušení pro klienta řeší tím, že mu umožňuje elektronicky nahlédnout do smlouvy, aby pak standardizovaný formulář pro určitý typ pojistky mohl vyplnit.

Některé pojišťovny však tuto možnost v nabídce zatím nemají vůbec.„Do konce letošního roku bychom elektronický způsob hlášení pojistných událostí chtěli spustit i v životním pojištění. Personifikace formulářů bude následovat. Je to směr, kterým půjde celý trh,“ říká například Milan Káňa, mluvčí pojišťovny Kooperativa, která je druhou největší v Česku.

 

Právě se děje

Další zprávy