reklama
 
 

Poštovní spořitelna dostane od Nového roku větší prostor. Se značkou Era končí

14. 12. 2017
Rozšíření služeb a další změny souvisejí s novou smlouvou na poskytování finančních služeb, kterou státní pošta letos uzavřela na období dalších deseti let se skupinou ČSOB, do níž patří Poštovní spořitelna.

Praha - Poštovní spořitelna dokončuje přípravy na výrazné rozšíření finančních služeb. Už v lednu téměř zdvojnásobí počet takzvaných specializovaných přepážek na České poště (nyní jich funguje 150) a postupně na nich nově spustí i prodej pojištění.

Jde o koncept, který pro ni zajišťují vybraní zaměstnanci pošty na místech oddělených od běžného poštovního provozu. Klienti v nich mimo jiné mají při vyřizování finančních služeb větší soukromí i místo k sezení podobně jako na klasických bankovních pobočkách.

Poštovní spořitelna nyní poskytuje bankovní služby přibližně dvěma milionům klientů prostřednictvím zhruba 3000 poboček České pošty a své externí sítě finančních center.

"Hned od ledna převezmeme 80 míst, na kterých dosud nabízí své služby Česká pojišťovna. Vedle toho už v lednu otevřeme dalších 20 nových specializovaných přepážek, s jejichž přípravou v současné době finišujeme. Celkem tedy hned v úvodu příštího roku rozšíříme jejich současnou síť na 250," upřesňuje ředitel Poštovní spořitelny Přemysl Hanzelka.

Změna souvisí s novou smlouvou na poskytování finančních služeb, kterou státní pošta letos uzavřela na období dalších deseti let se skupinou ČSOB, do níž patří Poštovní spořitelna. Smlouva zajišťuje skupině ČSOB monopolní postavení v prodeji všech finančních služeb od ledna 2018. Znamená to, že svoji činnost na poště letos ukončí konkurenční Česká pojišťovna i HomeCredit.

"Nová smlouva nám od ledna zároveň umožňuje nasadit na všechny specializované přepážky komplexní bankovní služby a postupně i pojištění. Klientům tam nabídneme například i stavební a penzijní spoření," říká Hanzelka.

"S větším zviditelněním prodeje pojištění směrem ke klientům počítáme však až začátkem druhého čtvrtletí 2018. Rozjezdu našeho pojištění na poštách musí totiž předcházet zaškolení jejích pracovníků, a to si vyžádá právě úvodní měsíce příštího roku," dodává.

Klienti budou mít podle šéfa Poštovní spořitelny přístup k celé škále pojištění skupiny ČSOB. Bližší podrobnosti neuvedl, už dříve však představitelé ČSOB Pojišťovny mluvili o tom, že pro ně připraví životní i neživotní pojištění včetně autopojištění.

Větší ambice než dosud má Poštovní spořitelna i v půjčování. "Před měsícem jsme zásadně zrychlili vyřízení spotřebitelských úvěrů na specializovaných přepážkách. Peníze na účtu nebo v hotovosti může mít klient do 15 minut od podání žádosti. Tuto službu chceme v řádu měsíců nabídnout na většině pošt," tvrdí Hanzelka. Poštovní spořitelna na všech poštách umožňuje sjednat si spotřebitelský úvěr, jeho vyřízení prakticky on-line je zatím možné jen na specializovaných přepážkách.

Lednovým rozšířením sítě však plány Poštovní spořitelny na výraznější prosazení na poště nekončí.

"V průběhu roku 2018 chceme otevřít dalších přibližně 60 specializovaných přepážek - primárně ve městech, kde tento koncept ještě nenabízíme. Byl bych rád, kdybychom na České poště v prosinci 2018 otevřeli 310. specializovanou přepážku," upřesňuje Hanzelka.

Klienti Poštovní spořitelny zároveň nepřijdou ani o pobočky mimo poštu. Jde o síť, kterou skupina ČSOB postupně budovala od roku 2010 jako pojistku pro případ, že by přišla o smlouvu s poštou, a nyní ji označuje jako finanční centra Poštovní spořitelna - Era. Celkem jsou nyní už na 77 místech, většinou v blízkosti pošt.

"Síť finančních center nechceme nyní redukovat, protože můžou dobře doplňovat naši síť specializovaných přepážek na poště. Vidíme zde příležitost například pro poradenství v investování našich klientů," říká Hanzelka. K významné změně ale dojde v označení této sítě.

"Značku Era postupně stahujeme a na České poště ji už téměř nevidíte. V roce 2018 ji začneme stahovat i z finančních center, a naše bankovní služby tak budeme nabízet jen pod značkami ČSOB a Poštovní spořitelny," dodává Hanzelka.

autor: Olga Skalková | 14. 12. 2017

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama