reklama
 
 

Pobočky banky pro milionáře převezme Česká spořitelna

8. 1. 2010 11:00
HSBC končí se službami pro jednotlivce, soustředí se jen na firmy

Praha - Tuzemské pobočky HSBC, banky, která se zaměřovala na movitější klienty, převezme překvapivě Česká spořitelna. HSBC již na konci minulého roku oznámila, že nebude poskytovat služby jednotlivcům, ale soustředí se na firmy.

Podle neoficiálních informací měli nefiremní klienti uloženo v české HSBC kolem pěti miliard korun.

O pobočky banky se zajímaly také další banky, od kterých se specializace na bohaté zákazníky čeká víc než u spořitelny. Například J&T Banka, podobně jako dosud HSBC patří mezi "privátní banky" poskytující výrazně individuální přístup, se o klienty HSBC zajímala velmi intenzivně.

Nakonec s převzetím poboček uspěla Česká spořitelna. Klienti HBSC si pochopitelně mohou vybrat jakoukoliv jinou banku.

Miliony na účtě

Takzvané privátní bankovnictví, které nabízejí i další banky jako dříve HSBC, je postaveno na předpokladu, že si klienti uloží částky v milionech korun a že jejich obrat na účtě bude měsíčně v desetitisících. Banky jim pak za to poskytují velmi nadstandardní služby.

Hlavním lákadlem osobního bankovnictví HSBC bylo konto Premier. Lidé, kteří na něm měli více než milion korun, měli například vedení účtu zdarma, bezplatné výběry z bankomatů po celém světě a samozřejmě i investiční poradenství. Klienti s nižším vkladem platili 750 korun měsíčně.

Loni HSBC přidala ke dvěma pražským pobočkám také první brněnskou, na podzim pak vstoupila na trh hypoték. Ukončení služeb osobního bankovnictví tak přišlo nečekaně.

HSBC působí na českém trhu dvanáct let, je součástí globální skupiny založené v roce 1865 jako Hongkong and Shanghai Banking Corporation Limited. Během finanční krize sice nespadla pod státní dohled, ale v rámci úsporných opatření propouští tisíce zaměstnanců a prodává nemovitosti včetně svého londýnského ústředí. HSBC patří také mezi jedny z největších dubajských věřitelů.

Čtěte také:
HSBC ruší účty klientům, ostatní se slétají na kořist
Banky lákají klienty na internet, poboček je přesto víc

autoři: Ekonomika, red eko | 8. 1. 2010 11:00

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama