reklama
 
 

Nová Direct pojišťovna láká na jednoduchost, začíná s auty a majetkem

6. 10. 2015 13:02
S novým pojištěním aut a majetku přichází pojišťovna Direct, která vznikla z dřívějšího Triglavu. Nechce lákat hlavně na nejnižší cenu, ale na jednoduchost a srozumitelnost po vzoru nových bank. Značka Direct se do Česka vrací po třech letech, od původního majitele ji odkoupila společnost Vigo Investments, za níž stojí bývalý šéf České pojišťovny.

Praha – Jednoduchost a srozumitelnost „bez zbytečných háčků“ mají patřit mezi hlavní výhody nového pojištění aut, které dnes spouští Direct pojišťovna. V listopadu chce nabídnout také nové pojištění majetku, typicky domácností. Značka Direct se vrací na trh s jiným majitelem, českou skupinou Vigo Investments, a vede ji bývalý šéf České pojišťovny Pavel Řehák.

Na rozdíl od původní Direct pojišťovny, která na trhu působila v letech 2007 až 2012 a rozpoutala v Česku cenovou válku, nechce Řehák lákat hlavně na nejnižší cenu. „U povinného ručení budeme zhruba v polovině případů mezi nejlevnější trojkou na trhu, zhruba v pětině případů pak nejlevnější – například u mladých řidičů v Praze,“ říká.

Direct chce zaujmout hlavně snadným a rychlým sjednáním smlouvy oproti konkurenci. V tomto směru si tedy bere příklad z nízkonákladových bank, které v posledních letech oživily tuzemský trh. Zájemce si může vybrat buď některý z přednastavených „balíčků“, nebo si zvolit „na míru“ jen některá dílčí pojištění. Mezi lákadla patří i nejvyšší limit pro krytí škod z povinného ručení v Česku – 250 milionů korun.

Pojišťovna Direct vstoupila na český trh v květnu 2007 s pojištěním majetku prostřednictvím telefonu a internetu. V červnu 2012 oznámil její vlastník, britská skupina RSA, stažení z českého trhu. Vyřizování škod převzala Uniqa pojišťovna. O oživení značky se nyní postarala skupina Vigo Investments, která na podzim 2014 koupila tuzemskou síť slovinské pojišťovny Triglav a letos na jaře ji přejmenovala právě na Direct. Částku, za kterou noví majitelé značku koupili, Řehák neuvedl.

Oproti původnímu Directu nechce nová pojišťovna sázet jen na internetový a telefonní prodej. Zhruba třetinu obchodů by měli obstarat makléři, další třetinu pak vlastní sít poboček. „Triglav měl v Česku osm poboček. Jednu jsme zavřeli, ale dvě nové teď otevíráme. Do konce příštího roku jich plánujeme mít dvacet a pokrýt tak největší města,“ upřesňuje Řehák. Už od června nabízí Direct nové cestovní pojištění. Vstup do oblasti životního pojištění v nejbližší době neplánuje. „Přemýšlíme, jak ho dělat pořádně, aby dávalo smysl a bylo to pro klienty jednoduché a poctivé,“ dodává Řehák.

Hospodaření pojišťovny Triglav v Česku loni skončilo ve ztrátě 14,5 milionu korun, předloni 90 milionů. „Za první pololetí už jsme jako Direct v zisku 13 milionů, za celý letošní rok směřujeme k zisku 30 milionů,“ pochlubil se dnes Řehák. Direct má nyní téměř 150 zaměstnanců, Triglav jich měl kolem 130.

Pokud jde o hodnotu předepsaného pojistného, z nynější úrovně zhruba 550 až 600 milionů korun by se Direct rád dostal do dvou let na miliardu. Pro srovnání: Za loňský rok vybraly všechny tuzemské pojišťovny na pojistném 115,2 miliardy korun. Největší na trhu jsou Česká pojišťovna (27,5 miliardy) a Kooperativa (22,9 miliardy).

autor: Petr Kučera | 6. 10. 2015 13:02

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama