Nejabsurdnější poplatek? Pět bank jej bude účtovat dál

Petr Kučera Petr Kučera
8. 3. 2010 16:30
Vklad na vlastní účet přes přepážku zpoplatňují jen některé banky
Poplatkožrout, maskot ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek roku
Poplatkožrout, maskot ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek roku | Foto: bankovnipoplatky.com

Praha - Poplatek za vklad na přepážce na vlastní účet, který minulý týden suverénně "zvítězil" v pátém ročníku ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek, v Česku stále vybírá pět bank. A zřejmě si jej budou účtovat i dál.

Podle Patrika Nachera, jehož web BankovniPoplatky.com anketu organizuje, vybírají letošní "vítězný" poplatek Česká spořitelna, ČSOB, Poštovní spořitelna, Raiffeisenbank a GE Money Bank. Další banky už jej neúčtují nebo jej ani nikdy ve svém sazebníku neměly. mBank nicméně vklad na přepážce ani neumožňuje.

"Tento poplatek spadá do stejné kategorie dva z předchozích vítězů ankety, konkrétně poplatek za příchozí platbu a poplatek za nadměrný vklad. Jde o zpoplatnění kreditní operace, přísunu peněz na účet klienta," připomíná Nacher. Podrobné výsledky ankety jsme zveřejnili v minulém týdnu.

Mezi šesti a deseti korunami

Nejvyšší poplatek za vklad na přepážce na vlastní účet, a to 10 korun u všech druhů kont, vybírá Raiffeisenbank.

O korunu méně zaplatí klienti ČSOB. Také Poštovní spořitelna dosud účtuje devět korun (při použití Maxkarty jen šest).

Osm korun pak u Osobního účtu vybírá Česká spořitelna (v rámci produktů a služeb Plus lze zvolit výběrovou sadu, kde se poplatek neplatí).

GE Money Bank vybírá šestikorunový poplatek u Konta Genius (u variant účtu Active a Gold jen za druhý a každý další vklad).

Práce s hotovostí je nejnákladnější

"Výsledky ankety o nejabsurdnější poplatek jsou pro nás důležitým odrazem názorů klientů, v tomto případě však považujeme poplatek za odůvodněný," řekl online deníku Aktuálně.cz mluvčí Raiffeisenbank Tomáš Kofroň.

Připomíná, že práce s hotovostí je pro banky nejnákladnější. "Kvůli možnosti vložit hotovost na účet musí banky budovat a vybavit pobočky, školit zaměstnance, zajistit bezpečnost, počítání a svoz hotovosti a podobně. Proto nás upřímně trochu překvapuje, že právě tento poplatek klienti považují za absurdní. Navíc, klienti mají možnost volby - bezhotovostní  příchozí platby na účet jsou zdarma," dodává Kofroň.

Mluvčí Raiffeisenbank také připomíná, že banka už neúčtuje ani jeden z předchozích čtyř "vítězných" poplatků minulých ročníků ankety (poplatky za příchozí platbu, nadměrný vklad, vedení běžného účtu či za výběr z vlastního bankomatu).

Také zástupci České spořitelny připomínají, že banka neúčtuje většinu z poplatků, které lidé v předchozích ročnících ankety zvolili jako nejabsurdnější. Platbu za vklad na přepážce na vlastní účet ale ČS zřejmě jen tak nezruší.

"Dbáme na to, aby všechny poplatky, které účtujeme, byly opodstatněné. Každá služba nebo produkt generuje náklady, které musíme pokrýt," vysvětluje Klára Pačesová z tiskového oddělení spořitelny. "Poplatky by proto měly být posuzovány podle toho, jakou hodnotu klient za své peníze dostává. Naše poplatková politika je dlouhodobě transparentní a férová - klienti tedy vědí, za co platí," dodává.

"Aktuálně změnu nepřipravujeme," říká také mluvčí ČSOB Ivo Měšťánek.

Sesterská Poštovní spořitelna od 1. dubna sníží  poplatek z devíti na osm korun v rámci hromadného přechodu na nový osobní účet.

Ani GE Money Bank zatím neavizovala zrušení nebo snížení kritizovaného poplatku. "Zrušení zvažujeme, klienty budeme případně včas informovat," dodala nicméně v úterý mluvčí banky Markéta Dvořáčková.

Foto: bankovnipoplatky.com
Čtěte také:
Za co Češi platí bankám? Známe 10 nejhorších případů
Chcete Banku roku, nebo Nejlepší banku? Vyberte si
Výpočet úroků se zjednoduší. Dlužníkům to teď pomůže
Češi se učí platit kartou. Kreditky ale rádi nemají
 

Právě se děje

Další zprávy