Zlatá neděle: lidé nakupují alkohol, jídlo a tablety

ČTK ČTK
22. 12. 2013 17:13
Největší zájem mají poslední víkend před Vánoci lidé především o alkohol, potraviny a drobnou elektroniku.
Foto: Ludvík Hradilek

Praha - Tuzemské obchody zaznamenaly během zlaté neděle opět velký nápor zákazníků. Jejich tržby byly vyšší proti běžným víkendům tradičně o několik desítek procent. Za celé adventní období očekávají tuzemské obchodní řetězce tržby srovnatelné nebo mírně vyšší ve srovnání s předchozím rokem. Největší zájem mají poslední víkend před Vánoci lidé především o alkohol, potraviny a drobnou elektroniku, například tablety.

Vyplývá to z vyjádření obchodníků, které oslovila ČTK.

Obchodníci zároveň už oznámili, že hned po vánočních svátcích zahájí sezonní výprodeje. Například obchody Albert podle mluvčí Judity Urbánkové povánoční výprodeje sezonního nepotravinového zboží, například obuvi, textilu nebo sportovních potřeb, zahájí 27. prosince.

"Prodeje o zlaté neděli překonaly předchozí stříbrnou. Ve srovnání s běžným víkendem v roce jsou tržby vyšší o několik desítek procent. Celkově jsme během adventních víkendů zaznamenali v našich hypermarketech mírný nárůst prodeje, a sice v řádu procent oproti loňsku," uvedla mluvčí řetězce Globus Pavla Hobíková. Zákazníci podle ní nakupovali nejenom poslední dárky, ale především potraviny na sváteční tabuli. "Zvýšené odprodeje jsou patrné u alkoholu, ryb, sýrových kazet nebo exotických plodů a sušeného ovoce," dodala.

Tržby posledního adventního víkendu bývají už tradičně i podle Urbánkové nejvyšší za celý rok. Předpokládáme, že poslední adventní víkend z pohledu prodejů, bude srovnatelný s tím loňským. Co se týče hodnoty nákupů v posledním adventním víkendu, i zde očekáváme srovnatelné hodnoty jako v roce předcházejícím," uvedla.

Zákazníci přitom podle Urbánkové velmi často vyhledávají zboží v promočních akcích. Mezi nejvíce prodávané zboží se i letos řadí podle ní kosmetické balíčky, hračky a knihy. "Trendem letošních vánoc je ale také elektronika a drobné domácí spotřebiče - zejména tablety, elektronické čtečky knih či kuchyňské roboty," uvedla.

Návštěvnost obchodních domů IKEA byla podle mluvčího Petra Chadraby během adventních víkendů vyrovnaná, průběžně rostla v řádech procent. "Posun jsme viděli především v obsahu nákupního košíku - zpočátku zákazníci kupovali hlavně nábytek do kuchyní a ložnic, plynule se začali soustředit na potřeby ke stolování a v posledních dvou víkendech vedou bytové doplňky a dekorace," uvedl.

V řetězci společnosti C&A Moda se tento víkend nejvíce prodávalo podle mluvčí Hany Mayerové zlevněné zboží. Společnost totiž už v pátek zahájila zimní výprodeje. "Návštěvnost prodejen byla vysoká, ale určitě i právě kvůli zmíněnému výprodeji," uvedla.

 

Právě se děje

Další zprávy