reklama
 
 

Ze samoobsluhy zmizely pokladny. S nákupem vyjdete bez zdržení, novinku zkouší Amazon

6. 12. 2016 14:00
Obchody se mohou obejít zcela bez pokladen, a to i těch samoobslužných. Kamennou prodejnu, v níž se nečeká na placení, zatím využívají jen zaměstnanci Amazonu. Široká veřejnost bude moci novinku vyzkoušet na začátku příštího roku. Základem jsou moderní technologie, které dokážou na dálku rozpoznat, co zákazník nakupuje.

Seattle – Samoobslužné technologie při placení v kamenných obchodech ještě zdaleka nestačily připravit o práci všechny pokladní, a už je na světě další novinka, která může proces nakupování proměnit ještě více.

Internetový obchod Amazon v přízemí své nové kancelářské budovy v americkém Seattlu spustil testovací provoz samoobsluhy, v níž nebudou vznikat žádné fronty. Lidé si v ní mohou ukládat zboží z regálů rovnou do tašek a při odchodu nemusí ani zpomalit, natož čekat na placení, protože samoobsluha nemá žádné pokladny.

Klíčem služby nazvané Amazon Go je aplikace pro chytré telefony, která využívá dat ze senzorů a kamer rozmístěných po prodejně. Zákazník se po příchodu do obchodu pomocí aplikace přihlásí a začne nakupovat. Co přesně do tašky vložil a v jakém množství, systém rozpozná automaticky. Dokáže také položku z nákupního seznamu škrtnout, pokud se zákazník rozhodne zboží do regálu vrátit.

Po dokončení nákupu lidé nebudou muset na nic čekat a mohou rovnou odejít. Platbu si obchod strhne automaticky přes platební kartu navázanou na účet v aplikaci. Účtenka se na chytrém telefonu zobrazí v elektronické podobě.

Testovací obchod o rozloze 167 metrů čtverečních je zatím otevřený pouze zaměstnancům Amazonu. Kromě základních potravin, jako je chléb nebo mléko, nabízí i hotová jídla k snídani, obědu a večeři. Kuchaři je připravují čerstvá na místě. V nabídce je také produkce místní kuchyně a pekárny. Široké veřejnosti chce firma prodejnu zpřístupnit na začátku příštího roku.

Firma miliardáře Jeffa Bezose tak pokračuje ve snaze rozšířit se z internetu do kamenných prodejen v době, kdy obchodníci volí spíše opačný směr. Loni společnost v Seattlu otevřela svoje vůbec první kamenné knihkupectví. Přitom to byla právě ona, kdo původně přispěl k tomu, že lidé začali ve velkém nakupovat na internetu.

autor: Janis Aliapulios | 6. 12. 2016 14:00

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama