Zapakatel.cz má problémy s dluhy, lidé přišli o dovolenou

Jiří Hovorka Jiří Hovorka
Aktualizováno 10. 7. 2014 13:18
Někdejší trojka na trhu slevových serverů nedávno změnila majitele. Součástí dohody bylo i ujednání o tom, že získané peníze použije předešlý majitel na úhradu dluhů.
Doménu převzal nový majitel, který Zapakatel.cz proměnil na slevový agregátor.
Doménu převzal nový majitel, který Zapakatel.cz proměnil na slevový agregátor. | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Někdejší trojka na trhu slevových serverů Zapakatel.cz má vážné problémy. Bývalý provozovatel dluží peníze firmám, které přes něj prodávaly své služby a produkty, a problémy mají i lidé, kteří na slevovém portálu nakupovali.

Problém se týká i slevového serveru Bránaslev.cz, což je následovník původního slevového serveru Zapakatel.cz. Ze Zakapatel.cz nový provozovatel udělal takzvaný slevový agregátor, který odkazuje na nabídky slevových serverů. 

"Jistě si něco kupte a dopadnete jako já. Čtrnáct dní před odjezdem vám pobyt zruší, protože společnost Zapakatel.cz je v insolvenci a nebyla schopna od října 2013 zaplatit pobyt, který jsem si rezervovala," stěžuje si na facebookovém účtu serveru jedna z jeho klientek a přidávají se i další.

Online deníku Aktuálně.cz se také ozval zástupce jedné z firem, která na Zapakatel.cz nabízela ubytování a která eviduje dluh ve výši 300 tisíc korun.

"Bohužel ne naší vinou jsme se dostali do situace, že nejsme momentálně likvidní a nemůžeme dostát svým závazkům vůči vaší společnosti,“ stojí v odpovědi pro tuto firmu, která je podepsaná Jiřím Carbou, majitelem společnosti Spojka Group, která Zapakatel.cz do půlky června provozovala. Odpověď byla přitom rozeslána hromadným mailem na stovky adresátů.

Nyní doménu Zapakatel.cz už provozuje společnost ePojisteni.cz investora Jana Barty a ta špatnou situaci potvrzuje. "Společnost Spojka Group se dostala do finančních potíží a jednala neúspěšně s několika zájemci o prodeji celé společnosti. Toto se jí bohužel nepodařilo," řekl online deníku Aktuálně.cz Dušan Šenkypl, šéf společnosti ePojisteni.cz.

"V květnu oslovila naši společnost, která provozuje agregátor slevových nabídek, a my jsme uzavřeli dohodu o provozování portálu Zapakatel.cz jakožto slevového agregátoru, který nabízí slevové nabídky prověřených a spolehlivých slevových serverů. Nemáme žádný smluvní vztah ani závazky spojené s provozem Zapakatel.cz jakožto slevového serveru,“  dodává Šenkypl.

Vše má jít na dluhy

Spojka Group podle Šenkypla v momentě, kdy se jednalo o převzetí domény Zapakatel.cz, informovala ePojisteni.cz o tom, že pokud se jí nepovede prodej, dojde k likvidaci společnosti.

"Naše transakce byla 100% motivována k tomu, aby veškeré získané prostředky byly použity na úhradu závazků společnosti. Do této chvíle jsme společnosti Spojka Group zaplatili 12,5 milionu korun, které dle smlouvy musely být použity na úhradu závazků," dodává Šenkypl.

Online deník Aktuálně.cz se pokusil mluvit přímo s Carbou, ten však telefon nebere a v SMS napsal, že právě jedná v bance. Svým obchodním partnerům, kteří v minulosti prodávali přes Zapakatel.cz, zatím jen na webu obecně vzkázal: "Navrhujeme vytvoření splátkového kalendáře na naše historické pohledávky, který bude reálně kopírovat aktuální možnosti společnosti. V případě vstupu investora nebo získání prostředků z našich jiných aktivit budou všechny tyto prostředky použity pro umoření historických pohledávek. Chceme dostát svým závazkům vůči našim partnerům a věřím, že najdeme řešení vzniklé situace ke spokojenosti všech stran."

Majitelé zakoupených voucherů mají "v případě, že poskytovatelé služeb odmítnou plnění plynoucí z platného voucheru", zaslat číslo voucheru na e-mail [email protected] se žádostí o vrácení peněz.

Problém má i Bránaslev.cz

Problém se přitom týká i slevového serveru Bránaslev.cz, který stále patří společnosti Spojka Group.

"Mně dluží Brána slev - Zapakatel cca 53 000 Kč. Nyní jedu na policii podat trestní oznámení, podvedených je mnoho," napsal online deníku Aktuálně.cz František Pavlišta, který přes oba slevové portály také nabízel své zboží.

Stížnostmi je zahlcen také facebookový profil tohoto serveru. "Již tři týdny mi slibují vrácení peněz a pořád nic. Na mail nikdo neodpovídá a linka je najednou 'přetížená'," píše jedna z jeho klientek.

 

Právě se děje

Další zprávy