Zákazníci srovnali obchodní řetězce podle oblíbenosti. Suverénně vedou ty potravinové

Ekonomika Ekonomika
18. 2. 2021 9:12
Češi si v internetovém hlasování za nejlepšího obchodníka loňského roku zvolili obchodní řetězec Lidl. Druhý skončil Kaufland, na třetí příčce se umístily prodejny Albert. Vyplývá to z výsledků 18. ročníku Ceny veřejnosti v rámci ocenění Mastercard Obchodník roku. Celkem on-line hlasovalo 114 tisíc lidí, kteří mezi obchodníky rozdělili 479 594 hlasů.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Lidl

Vítěze kategorie Mastercard Obchodník roku 2020 - Cena veřejnosti určilo veřejné hlasování, které probíhalo prostřednictvím internetových stránek od 19. října 2020 do 17. ledna 2021. 

Lidl, který se stal zároveň jedničkou i v kategorii Obchodník roku s potravinami, nakonec získal 90 257 hlasů. Na druhém místě byla společnost Kaufland, která získala 48 529 hlasů, a na třetím místě Albert s 29 844 hlasy.

Foto: Mastercard Obchodník roku 2020

Ačkoli cena veřejnosti není určena výhradně pro obchodníky s potravinami, v první desítce řetězce jednoznačně převažovaly. Hned za prodejnami Albert se umístil Penny Market, následovalo Tesco, Billa a Globus. Až po té se umístila drogerie dm nebo e-shop Alza.cz.

"V hlasování veřejnosti je směrodatné jen absolutní pořadí napříč oborovými specializacemi obchodníků, vítězem se tedy stává obchodník s celkově nejvyšším počtem hlasů. Umístění dalších obchodníků v rámci jednotlivých oborů, tedy od 2. místa dále, nelze považovat za vítězství ve svém segmentu," doplňují organizátoři soutěže Mastercard Obchodník roku 2020.

Soutěž má i svého absolutním vítěze - tím se loni stala síť lékáren Dr. Max. Vystřídala nábytkářský řetězec IKEA, který zvítězil v posledních sedmi ročnících a za minulý rok obsadil druhou příčku. Dr. Max získala i první místo v nové kategorii Lékárna roku. Mezi absolutními vítězi skončila na třetím místě síť dm drogerie markt. 

Absolutním vítězem se stává obchodník, který získal nejlepší hodnocení v anketě napříč sortimentními kategoriemi. Vítěze jednotlivých kategorií hodnotitelé vybrali na základě on-line ankety, která oslovila 1000 zákazníků ve věku od 15 do 69 let napříč Českem.

Do výzkumu pořadatel nově zařadil kategorie e-shopy, lékárny, hračky a knihy. "Zařazení těchto kategorií mělo vliv i na celkové pořadí obchodníků z minulých let. Nové kategorie jsou silné a jejich nejvýraznější obchodníci se zařazují na přední příčky všech parametrů i celkového skóre," řekl generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko Michal Čarný.

"Zajímavý vývoj můžeme pozorovat i na poli e-shopů s potravinami. Zařazením obchodů jako Košík.cz a Rohlik.cz do kategorie potravin v tomto roce sice nezamíchalo s nejvyššími příčkami celkového skóre, ale například v parametru důvěry se Rohlik.cz letos dostává na druhé místo," dodal Čarný.

 

Právě se děje

Další zprávy