reklama
 
 

Zákazníci e-shopů si ročně nevyzvednou zboží za miliardy korun, nejvíce na něj zapomínají v létě

14. 6. 2017
Internetové obchody tak přicházejí o miliony korun. Nejvíce nevyzvednutých balíčků je v létě, naopak před Vánocemi si lidé na odběru zboží dávají záležet.
Doporučujeme

Praha - Zákazníci internetových obchodů si ročně objednají a nevyzvednou zboží v hodnotě 4,3 až 6 miliard korun. Takových zásilek je ročně tři až pět procent. E-shopy tak na dopravě, balném a práci tratí ročně 460 až 650 milionů korun.

Vyplývá to z údajů společnosti Shoptet, jež se zabývá tvorbou a pronájmem e-shopů. Lidé na své zásilky zapomínají hlavně v létě. Naopak procento nevyzvednutých balíčků klesá s blížícími se Vánocemi.

"Běžně se vrací tři až pět procenta všech zásilek, což samozřejmě není nic příjemného, ale obecně to chod e-shopu nijak vážně nenaruší. Pokud je to více, měl by e-shop uvažovat o opatřeních, která by nakupující motivovala balíčky vyzvedávat," uvedl ředitel společnosti Shoptet Miroslav Uďan.

Češi letos utratí v internetových obchodech rekordních zhruba 115  miliard korun, meziročně o pětinu víc. Podíl e-commerce na celkovém maloobchodu v České republice dosáhne téměř 11 procent.

Počet internetových obchodů v Česku loni klesl o 600 na 36 200, e-shopů mírně ubývá třetí rok v řadě. V roce 2014 jich bylo nejvíc - 37 200. Více než třetina lidí stále využívá k placení nákupů na internetu dobírku, 28 procent platí při převzetí zboží v kamenné pobočce e-shopu. Dalších 17 procent platí kartou on-line a devět procent využívá bankovní převod.

autor: ČTK

Pokračujte dál

reklama
reklama
reklama
reklama
Komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

reklama