reklama
 
 

V Česku loni přibylo 21 prodejen potravinářských řetězců, nejvíce se rozšířil Kaufland

10. 9. 2017
Růst počtu prodejen se výrazně zpomalil. Řetězce se totiž více soustředí na reorganizaci stávajících obchodů a nabídku nových služeb.
Doporučujeme

Praha - Loni přibylo v tuzemsku 21 prodejen potravinářských řetězců. Nejvíce svou prodejní plochu rozšířil Kaufland, který otevřel tři hypermarkety s celkovou plochou zhruba 9000 metrů čtverečních. Vyplývá to ze studie společnosti GfK Czech.

V roce 2015 ovšem obchodníci otevřeli více než dvakrát tolik prodejen. Za zpomalení růstu může - kromě stále větší nasycenosti trhu - důraz řetězců na modernizace a přeměnu stávajících prodejen.

Celkový počet prodejen ke konci roku podle GfK:

rok diskonty supermarkety hypermarkety
2012 641 685 296
2013 644 693 306
2014 651 678 310
2015 652 729 314
2016 659 740 317

Nejvíce stoupl počet supermarketů, tedy prodejen s rozlohou od 400 do 2500 metrů čtverečních. Loni jich přibylo jedenáct. Řetězce Ahold (Albert), REWE (Billa), Tesco a COOP nyní provozují 740 těchto prodejen. Jejich celková prodejní plocha se loni zvětšila o zhruba šest tisíc na 507 tisíc metrů čtverečních. "Nejvíce supermarketových prodejen se nachází v Praze (154), nejmenší zastoupení mají naopak v Karlovarském kraji (14)," říká Pavel Cabal z GfK..

V kategorii diskontů přibylo loni sedm prodejen, jejich celkový počet tak stoupl na 659. Provozují je řetězce Lidl, Penny Market, COOP Diskont a Norma. Celková prodejní plocha se loni rozrostla o zhruba 10 tisíc na 497 tisíc metrů čtverečních. Největší celkovou rozlohu mají prodejny řetězce Lidl, prodejny řetězce Penny Market jsou v těsném závěsu. Nejvíce diskontních prodejen se nachází ve Středočeském kraji (91), nejmenší zastoupení mají naopak ve Zlínském kraji (27).

Hypermarketů, tedy největších prodejen s prodejní plochou nad 2500 metrů čtverečních, je nyní 317. Loni přibyly jen tři díky už zmíněnému Kauflandu. Tento typ obchodů provozují také Ahold (Albert), Tesco a Globus. Celková prodejní plocha se loni zvýšila zhruba o devět tisíc na téměř 1,37 milionu metrů čtverečních. Nejvíce hypermarketů je umístěno v Moravskoslezském kraji (45), naopak v Libereckém (12).

Související

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama