Kofila se převléká do nového. Změnu vyzkoušela už při spartakiádě

Iva Špačková Iva Špačková
19. 3. 2018 6:29
Nové obaly, které firma nabídla jako limitované edice loni, se vyplatily. Letos má ještě vyšší ambice.
Nové šaty pro rok 2018.
Nové šaty pro rok 2018. | Foto: Nestlé

Praha - Tradiční čokoládová tyčinka Kofila se bude čtyři měsíce převlékat do nových obalů. Její výrobce, společnost Nestlé, si od toho slibuje růst tržeb a věhlasu značky. Loni jí speciální designová série pomohla zvýšit obrat více než o desetinu, od té letošní si slibuje ještě víc.

I po změnách zůstanou na obalu žluté pozadí, kávová zrna a tradiční mouřenín pochutnávající si na šálku kávy. Čtvrtina z deseti a půl milionu tyčinek si však od března vyzkouší kubistický převlek, další se vyzdobí do secesního, část nasadí streetartový a zbytek pop-artový styl.

Umělecké styly 20. století zvolila společnost Nestlé schválně, aby připomněla dobu, kdy vznikl design této čokoládové tyčinky. Kofila se v Česku vyrábí od roku 1923, její obal navrhl malíř a ilustrátor Zdenek Rykr.

"Hlavním účelem limitované edice je vnést kousek umění do každodenního života lidí a navázat tak na odkaz malíře Zdenka Rykra. Myšlenka kampaně nazvané Vyber si svůj styl vybízí nejen k výběru preferovaného designu tyčinky, ale také má inspirovat spotřebitele, aby se nebáli být sví, protože taková je i Kofila," vysvětluje manažerka značky Tereza Dvořáková.

Limitované edice začala firma nabízet fanouškům Kofily poprvé loni, kdy jim předložila obaly navržené čtyřmi českými designér. Tehdy se v soutěži organizace Czechdesign sešlo více než 400 návrhů nového obalu, původně měl být ve speciální edici využit jen vítězný návrh, nakonec byly využity tři další. V kampani nazvané Mých šest dílků pohody si lidé kupovali obaly navržené ve stylu art deca či reklamních grafik a ilustrací 30. let minulého století.

Nové obaly se loni firmě vyplatily. "Tato akce nám oproti stejnému období roku 2016 zvýšila tržby z prodeje v České republice o 14 procent. Designová edice také obdržela skvělé ohlasy spotřebitelů - 80 procentům představitelů cílové skupiny se dle výzkumu líbila, pozitivní reakce měla i na sociálních sítích," říká mluvčí Nestlé Andrea Brožová.

Právě úspěch loňské kampaně stojí za tím, že se tento nadnárodní výrobce cukrovinek pouští do podobné akce i letos. "Naše ambice jsou letos ještě vyšší než loni. A to jak z hlediska prodejů (i díky spotřebitelské soutěži, kterou v rámci kampaně spustíme v květnu), tak i z hlediska dlouhodobého budování značky a jejího propojení s uměním," vysvětluje Brožová.

Obal ke spartakiádě v roce 1965.
Obal ke spartakiádě v roce 1965. | Foto: Nestlé

Předchůdce Nestlé, společnost Čokoládovny, se pokoušel vytvořit speciální obal už ke třetí celostátní spartakiádě v roce 1965. Pak se však na něj brzy vrátil Rykrův mouřenín.

Kofila je pro Nestlé z hlediska prodejů třetí nejdůležitější tyčinkou po Margot a Ledových kaštanech. Závod Zora Olomouc vyrobí ročně zhruba 1000 tun této tyčinky. Sedm set tun míří do českých prodejen (zhruba 20 milionů tyčinek), tři sta tun končí ve slovenských.

Nestlé vyrábí vedle čokolády kávu, bonbony, potravu pro psy a kočky, kojeneckou výživu a dehydratované kulinářské výrobky. Celkové tržby firmy v Česku v roce 2016 dosáhly 11,3 miliardy korun, zisk vzrostl meziročně o pětinu na 454 milionů korun. Auditované výsledky za 2017 bude znát společnost v červnu.

 

Právě se děje

Další zprávy