Foto: Hledá se nejlepší prací prášek. Experti zkoumají špinavé ponožky i vaše chování

Klikněte pro vstup do galerie.
Brusel. Americký výrobce spotřebního zboží Procter and Gamble (P&G) se tu v uzavřeném areálu inovačního centra snaží nalézt co nejúčinnější a nejuniverzálnější výrobky do domácnosti, jako jsou například Ariel, Lenor, Mr. Proper, Dreft či Jar (v zahraničí Fairy).
Bruselské centrum funguje od roku 1963, je největším mimo území Spojených států a pracuje v něm 600 vědců a inženýrů.
V části, která se věnuje pracím prostředkům, zkoumá, jak nové výrobky fungují v různých pracích režimech. Na naplnění "odborně znečištěným" prádlem zde čeká 280 typů praček a sušiček, v nichž lidé po celém světě nejčastěji perou. Automaty za rok zvládnou v průměru 25 tisíc pracích cyklů, vyperou zhruba 100 tisíc kusů prádla a odstraní z nich 250 tisíc skvrn.
Vědci při praní zjišťují, jaká chemická látka dokáže nejlépe odstraňovat skvrny z různých typů tkanin, jaká udrží syté barvy a zachová bílou či černou a jaká aviváž dokáže nejlépe uchovat vlákna v původním stavu.
Foto: Procter & Gamble
Iva Špačková Iva Špačková
17. 5. 2018 7:16
Japonci perou prádlo v pěti stupních Celsia, Evropané ve čtyřiceti. To je jeden z rozdílů, s nimiž se musí výzkumníci Procter and Gamble poprat, aby vyvinuli univerzální výrobek použitelný do rozdílných podmínek po celém světě. Podívejte se, jak firma takové produkty do domácnosti vyvíjí.
 

Právě se děje

Další zprávy