reklama
 
 

Test opalovacích krémů ukázal, že drahý není kvalitní

4. 7. 2012 13:10
Čistě podle ceny si kvalitní ochranu před sluncem vybrat nelze, zjistil časopis dTest

Praha - Levný opalovací krém může kůži ochránit lépe než jeho drahý kolega. Čistě podle ceny si tak kvalitní ochranu před slunečními paprsky vybrat nelze. Zjistil to časopis dTest.

Letošní test se zaměřil na opalovací přípravky s vysokou ochranou s ochranným faktorem 30. Zásadní nedostatky byly odhaleny u čtyř testovaných výrobků z celkových jedenadvaceti.

Dva produkty získaly hodnocení nedostatečně ve zkoušce UVB ochrany, u dalších dvou selhala obdobným způsobem UVA ochrana.

Opalovacích přípravků s nedostatečnou UV ochranou by se měli zákazníci určitě vyvarovat. Filtry pomáhají snižovat riziko vzniku některých nádorů kůže, jejichž počet stále narůstá," vysvětluje redaktor časopisu dTest Václav Beneš.

Čtěte také:
Chcete dovolenou, šéf je proti. Čtěte, na co máte nárok
Srovnání: Na dovolené v cizině si koupíte víc než loni
Děti musí mít vlastní pas, zápis u rodičů už nestačí

„Z výsledků je zřejmé, že cenou se při výběru řídit nelze. Známku nedostatečně si odnesl i nejdražší přípravek v testu, Amway Peter Island Sun Lotion. 100 ml tohoto mléka stojí 248 korun," uvádí Beneš.

Naopak mezi vítězi testu se objevil jeden z nejlevnějších přípravků - výrobek dm Sundance/Transparentes Sonnenspray s cenou 65 korun za 100 ml spreje.

Do testu byly zařazeny i přípravky přírodní kosmetiky. Právě u nich byla ale odhalena nedostatečná UVA ochrana, a to hned u dvou ze čtyř testovaných. Pro přírodní kosmetiku je navíc často typická horší kosmetická kvalita, mléka jsou často hutnější a hůře se roztírají.

Výjimkou, kterou časopis dTest vyzdvihuje, je přípravek Yves Rocher Protectyl Végétal Spray 3en1 Hydraprotection, který splňoval požadavky na kosmetickou kvalitu velmi dobře a navíc obstál i ve zkouškách UVA a UVB ochrany.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Jaké jsou vaše oblíbené opalovací krémy?

autor: Jiří Hovorka | 4. 7. 2012 13:10

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama