reklama
 
 

Teplé léto loni zvýšilo prodeje zmrzliny. Češi mají nejraději vanilkovou a čokoládovou

18. 4. 2018 16:28
Video: Tři nejlepší zmrzliny v Praze. Podívejte se, kam zajít | Video: Zdeněk Bašus |  03:19
Rodinná balení jsou rok od roku populárnější. V průběhu tří let se jejich důležitost zvýšila hlavně na úkor zmrzlinových dezertů, například dortů.

Praha - V České republice se loni prodalo 34,3 milionu litrů zmrzliny - o procento víc než v roce 2016. Vyšší poptávce přálo teplé léto. Vyplývá to z údajů společnosti Nielsen.

Češi za zmrzlinu utratili 3,1 miliardy korun - meziročně o čtyři procenta více. Spotřebitele neodradilo ani zvýšení průměrné ceny za litr o tři procenta na téměř 91 korun.

Na celkovém nárůstu spotřeby se ale nepodílely všechny typy zmrzlin. Jediným segmentem, jehož spotřeba meziročně vzrostla, byla rodinná balení, která jsou rok od roku populárnější. Daří se jim - v porovnání s dalšími druhy - i mimo letní sezonu.

Češi dlouhodobě nakupují nejvíce jednoporcové zmrzliny. Loni tvořily téměř polovinu (46 procent) celkové spotřeby zmrzliny i přesto, že objem prodeje klesl o 0,2 procenta. Rodinná balení tvoří 35 procent a v průběhu tří let se jejich důležitost zvýšila hlavně na úkor zmrzlinových dezertů, například dortů, které, naopak, mírně ztrácí z podílu celkových prodejů zmrzlin (19 procent).

U jednoporcových zmrzlin stále platí, že celkové prodeje válcují nanuky, které si loni udržely téměř poloviční podíl z objemu daného segmentu, a kornouty, které se podílejí na celkovém prodeji jednoporcových balení více než jednou pětinou.

"V roce 2016 byl na vrcholu spotřeby prázdninový měsíc červenec, ale v roce 2017 jím byl trochu nezvykle už červen. Ten byl totiž nejteplejším měsícem roku, dokonce jedním z nejteplejších červnů v historii měření s početnými tropickými dny," uvedla společnost Nielsen.

Z hlediska přichutí jednoporcových i rodinných balení preferují čeští spotřebitelé v největší míře vanilkovou a čokoládovou zmrzlinu. Ty dlouhodobě obsazují první dvě příčky v obou segmentech. Třetí příčku v jednoporcových baleních zastává rovným podílem příchuť smetanová a jahodová, v rodinných baleních zas mix chutí smetanovo-čokoládové.

Duben je v průběhu roku prvním měsícem, kdy se v českém maloobchodě prodá za měsíc více než 2,5 tisíc litrů zmrzliny. Postupně se prodeje v nejsilnějších letních měsících dostávají až na dvojnásobek. Období od května do září tvoří dvě třetiny celkové spotřeby zmrzlin.

autoři: ČTK, Ekonomika | 18. 4. 2018 16:28

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama