Tato prodejna je skutečně česká. Nové ocenění získalo už přes třicet obchodů

Petr Kučera Petr Kučera
1. 6. 2017 16:11
Nový certifikát mohou získat kvalitní české prodejny s převahou tuzemského zboží. První ocenění putují do sítí Brněnka, Enapo, Pramen, Jednota a CBA. Akce je protiváhou projektu Diamantová liga kvality, která se zaměřuje hlavně na největší řetězce.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: COOP

Praha - Novou značku s názvem Tradiční český obchod získalo dalších 25 prodejen. Tento certifikát od Asociace českého tradičního obchodu mohou získat kvalitní české prodejny s převahou tuzemského zboží. Společně se sedmi, které získaly ocenění už v lednu, tak zatím uspělo celkem 32 obchodů z pěti různých sítí - ENAPO, Pramen, Brněnka, Jednota (COOP) a CBA.

"Chceme ukázat, které nezávislé prodejny splňují náročné požadavky na kvalitu služeb i sortimentu. Věřím, že naše značka jim dává konkurenční výhodu, což má svůj význam zejména v souvislosti s neblahým trendem zanikání venkovských prodejen," říká Zdeněk Juračka, předseda Asociace českého tradičního obchodu (AČTO).

Pouze český původ obchodu a převaha tuzemských potravin však na ocenění nestačí. Při hodnocení prodejny je důležité také to, jak vypadá z venku i zevnitř, jak kvalitní a ochotný má personál či jak komfortně se v něm lidem nakupuje.

O novou značku usilují další desítky obchodů. Ten, kdo hodnocením neprojde, získá alespoň audit a zprávu, která definuje silné a slabé stránky každé prodejny. Obchodník pak bude mít měsíc na to, aby nedostatky odstranil a pokusil se získat logo znovu.

Certifikace se bude obnovovat každé dva roky. "Pokud by chtěl logo získat obchodník, který prodává většinu tuzemského zboží, musel by se nejdříve stát členem Asociace českého tradičního obchodu," dodává tajemník asociace Jan Hrdina.

Certifikát letos získaly následující prodejny:

Síť ENAPO:

  • Tečovice
  • Dřevnická, Zlín
  • Wilsonova, Hodonín
  • Nový Borek, Třinec
  • Lužického náměstí, Rumburk
  • tř. T. Bati, Otrokovice
  • ul. J. A. Bati, Zlín

Síť PRAMEN CZ:

  • Zdislavy z Lemberka, Jablonné v Podještědí
  • Sázavská, Světlá nad Sázavou
  • 17. listopadu, Písek
  • Reynkova, Havlíčkův Brod
  • Masarykovo náměstí, Třeboň
  • sídliště Hliník, Třeboň
  • Soběslavská, Tábor
  • ČSA, Veselí nad Lužnicí
  • Polní, Klášterec nad Ohří
  • SNP, Rumburk
  • ul. K. Štěcha, České Budějovice
  • Masarykovo náměstí, Smržovka

Síť BRNĚNKA:

  • Cihlářská, Brno
  • Potraviny Horáková, Hlavní, Vojkovice
  • Žebětínský dvůr Market, Křivánkovo náměstí, Brno - Žebětín
  • Potraviny u Sedláčků, 1. máje, Zastávka
  • Potraviny u Sedláčků, Masarykova, Rajhrad
  • DuoMax, Mokrá, Mokrá - Horákov
  • Purkyňova, Brno
  • Náměstí Míru, Brno

Družstvo CBA CZ:

  • Hodoňanka, Národní, Hodonín

JEDNOTA družstvo spotřebitelů v Kaplici:

  • COOP TIP, Náměstí, Frymburk
  • COOP TIP, Náměstí, Kaplice
  • COOP TIP, Náměstí, Křemže

JEDNOTA, spotřební družstvo v Rakovníku:

  • Trojanova ulice, Rakovník

Nová značka je zároveň protiváhou projektu Diamantová liga kvality, kterou loni spustil Svaz obchodu a cestovního ruchu. Ten hodnotí kvalitu prodejny na základě podobných kritérií jako AČTO, avšak podíl českých produktů v hodnocení vliv nehraje. Velkou váhu má takzvaný mystery shopping, kdy prodejnu hodnotí lidé bez předchozího upozornění. První ročník soutěže ovládly velké řetězce - nejlepší hodnocení získaly hypermarket Globus v Ostravě a Albert ve Vídeňské ulici ve Znojmě.

"Svaz obchodu a cestovního ruchu chrání hlavně zájmy zahraničních řetězců, my spíše hájíme zájmy českých prodejců, a proto i vznikla tato značka, která má pomoci českému maloobchodu," uvedl Zdeněk Juračka. Asociace českého tradičního obchodu má sedm tisíc členů.

 

Právě se děje

Další zprávy