reklama
 
 

Starbucks zavádí poplatek za kelímek na kávu, v Británii se připravuje na novou daň

9. 1. 2018
Řetězec zkoušel motivovat lidi k omezení jednorázových kelímků, když jim nabídl slevu na vlastní nádobu. Nyní na to jde obráceně.

Londýn - Příští tři měsíce si zákazníci zhruba dvaceti londýnských kaváren Starbucks připlatí za jednorázový kelímek na kávu pět pencí (1,5 koruny). Tento symbolický příplatek je má naučit nosit si vlastní hrnky či termosky.

Řetězec si tím zároveň připravuje půdu pro zákon, který má ve Velké Británii plošně zdanit jednorázové kelímky. Výbor pro životní prostředí britské Dolní sněmovny chce zavést poplatky ve výši 25 pencí (asi sedm korun), případně kelímky úplně zakázat, pokud nebudou do roku 2023 splněny recyklační cíle.

Poslanci navrhovaný příplatek má za cíl snížit spotřebu jednorázových kelímků stejně, jako se to povedlo u igelitových tašek, jejichž spotřeba klesla o 83 procent. V Británii se každoročně spotřebují asi 2,5 miliardy kelímků, přitom jen jeden ze 400 kusů je recyklován. Jsou z kartonu a plastu a jejich opětované zpracování je kvůli nutnému rozdělování obtížné.

Většina kelímků proto končí na skládkách a ve spalovnách. Na zákazníky nezabrala ani sleva 25 pencí, pokud si přinesou vlastní šálek - tuto nabídku využila méně než dvě procenta návštěvníků kaváren Starbucks a Costa Coffee.

Neil Whittall - ředitel společnosti Huhtamaki UK, která vyrábí nejvíce jednorázových kelímků - řekl webu The Times, že je zklamaný z toho, že výbor Dolní sněmovny doporučil zavedení spotřební daně. Prý to může způsobit úbytek hostů v kavárnách.

autor: Ondřej Neufus | 9. 1. 2018

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama