Řetězec Globus zamíří do center měst, spustí e-shop a rozšíří samoobslužné skenování

ČTK Kateřina Šefrová ČTK, Kateřina Šefrová
Aktualizováno 10. 5. 2016 15:33
Globus plánuje menší prodejny, díky nimž se dostane z okrajů velkých měst blíže k centrům. Zároveň se chce soustředit na modernizaci stávajících hypermarketů a rozšíření služeb, především půjde o vlastní pekárenské a řeznické provozy a rozšíření samoobslužného skenování zboží během nákupu na všech 15 prodejen. V létě Globus spustí také nový e-shop, zatím jen s vínem.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: ČTK

Praha - Hypermarkety Globus investují v Česku v dalších třech letech čtyři miliardy korun. Společnost plánuje vybudovat malé prodejny v centrech měst, rekonstrukci vybraných hypermarketů či nový e-shop. Systém samoobslužného skenování zboží během nákupu se rozšíří ze stávajících čtyř prodejen na všech patnáct.

Globus odhaduje, že v Česku může zvýšit obrat o dalších deset miliard korun. Loni dosáhly tržby téměř 23 miliard. Plán firmy počítá celkem se zhruba deseti novými prodejnami, ať už hypermarkety či menšími prodejnami.

Obchodnímu řetězci se v ČR v posledních třech letech dařilo. "Proto jsme se rozhodli pro významné investice. Zahrnují nejen postupnou modernizaci stávajících hypermarketů, ale také rozšíření prodejní sítě, budování menších prodejních formátů a řadu koncepčních novinek," uvedl vedoucí vývoje nových kanálů Globusu Bronislav Matyšek.

Menší prodejny umožní řetězci dostat se z okrajů velkých měst blíže k jejich centrům a tím i k novým zákazníkům. Má vzniknout unikátní typ prodejny, která bude kombinovat restauraci s koloniálem. Lidé si tam zajdou na snídani, oběd či večeři a přitom nakoupí.

"Chceme, aby to byla velmi živá plocha, která bude více o neplánovaném nákupu, než o těch týdenních," uvádí Matyšek. "Umíme velké formáty a uvědomujeme si, že malé formáty jsou jiný model, proto chceme být velmi opatrní," nastiňuje Matyšek, podle něhož si bude řetězec novou prodejnu příští rok testovat.

Zároveň se Globus chce soustředit také na modernizaci stávajících hypermarketů a rozšíření služeb, především vlastních pekárenských a řeznických provozů.

V létě Globus spustí také nový e-shop, zatím jen s vínem. "E-shop Vinotéky vnímáme jako projekt, na kterém si chceme ověřit naše předpoklady, abychom byli v budoucnu připraveni nejenom na online prodej dalšího trvanlivého sortimentu, ale abychom měli i dostatečně výkonný logistický řetězec pro prodej například čerstvých potravin," dodal Matyšek.

Systém samoobslužného skenování zboží během nákupu se rozšíří i na zbývajících 11 hypermarketů. Zatím je služba Scan&go dostupná v obchodech v Praze-Čakovicích a na Zličíně, v Brně a v Pardubicích. Systém funguje tak, že si zákazník spolu s nákupním košíkem vezme skener, během nakupování průběžně načítá kódy zboží, a má tak okamžitý přehled o ceně nákupu. Jakmile přijde k pokladně, může okamžitě zaplatit, aniž by musel vykládat zboží na pás.

Globus, který letos oslaví 20 let na českém trhu, také společně s Kontem Bariéry věnuje 20 speciálně upravených aut organizacím, které se starají o lidi s handicapem. Mají jim usnadnit život a pomoci řešit každodenní problémy s dopravou.

Německá společnost v ČR nyní provozuje 15 hypermarketů s průměrnou prodejní plochou okolo 11 000 metrů čtverečních. Na tuzemském trhu působí od roku 1996. Globus v Česku ve finančním roce 2014/2015 zvýšil zisk o 68 procent na 349 milionů korun. Tržby za účetní období končící v červnu zůstaly na úrovni 22,9 miliardy korun.

 

Právě se děje

Další zprávy