Prodejci opět šidili cizince. Rusky a anglicky mluvícím zákazníkům účtovali více

ČTK ČTK
22. 11. 2019 9:52
Česká obchodní inspekce (ČOI) během třetího čtvrtletí letošního roku zjistila pět případů diskriminačního chování v obchodech a provozovnách, což je o tři víc než za druhé čtvrtletí. Ve většině případů šlo o účtování vyšších cen pro rusky a anglicky hovořící spotřebitele. Informoval o tom mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Shutterstock

Od začátku července do konce září uskutečnili inspektoři 204 kontrol. Nějakou z forem diskriminace odhalili v pěti případech, což představuje 2,5 procenta z celkového počtu kontrol. "V tomto období nenabyla v souvislosti s prokázaným diskriminačním jednáním právní moci žádná pokuta," dodal mluvčí.

Kvůli jiným pochybením ale inspekce udělila pokuty za víc než jeden milion korun.

ČOI zjistila, že jednou byla ke kontrolnímu nákupu, při němž zákazník mluvil rusky, připočítána částka 100 korun. V jiném případě zaplatil anglicky hovořící spotřebitel o 132 korun víc, než správně měl. "Jednou bylo ke kontrolnímu nákupu, který byl realizován v ruském jazyce, připočítáno spropitné ve výši 53 Kč, česky hovořícím spotřebitelům žádné spropitné účtováno nebylo," konstatoval Fröhlich.

Diskriminační byl podle inspekce i postup, kdy permanentka do rekreačního zařízení stála místní občany, kteří platí včas za komunální odpad, 190 korun, pro ostatní byla cena stanovena na 690 korun. Stejně vyhodnotili inspektoři i případ, kdy handicapované ženě nebyl na invalidním vozíku umožněn vstup do provozovny.

ČOI kontrolovala i dodržování dalších právních předpisů. Porušení zákonů zjistila v 78 případech, nejčastěji to bylo porušení zásad poctivosti prodeje. Udělila 65 pokut ve výši 1,13 milionu korun.

 

Právě se děje

Další zprávy