Odlišné ceníky, zbytečné poplatky. Kontrola našla sedm podniků, které diskriminují spotřebitele

ČTK ČTK
20. 4. 2018 11:37
Restaurace účtovala cizojazyčně hovořícím návštěvníkům při placení navíc částku 80 korun. V další restauraci používali dva odlišné ceníky.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Vojtěch Marek

Praha - Česká obchodní inspekce loni zjistila během 721 kontrol sedm případů, kdy došlo k diskriminaci spotřebitelů na základě národnosti, věku nebo postižení. Nejvíc případů se týkalo diskriminace cizinců. Nejhorší situace je v Olomouckém a Moravskoslezském kraji. Za diskriminaci uložila inspekce 18 pokut ve výši jednoho milionu korun.

"Oproti roku 2016 došlo v procentuálním vyjádření počtu zjištěných případů k minimálnímu snížení, a to pouze o 0,35 procenta. Vzhledem k této skutečnosti bude problematice diskriminace věnována pozornost i v roce 2018," uvedl ředitel inspekce Mojmír Bezecný.

Jedním ze tří případů diskriminace cizinců byla restaurace, kde cizojazyčně hovořícím návštěvníkům obsluha při placení účtovala navíc částku 80 korun. V další restauraci používali dva odlišné ceníky. Další případ se týkal ceny za použití WC na čerpací stanici. Zatímco občan ČR měl použití WC zdarma i bez čerpání pohonných hmot, cizinci měli bez předchozího čerpání pohonných hmot zaplatit za použití toalety jedno euro.

ČOI také zjistila problém u prodeje vstupenek na hokejové utkání. Prodávající požadoval rozdílné ceny za vstupenky, kdy vstupné pro domácí účastníky bylo cenově výhodnější. V jedné cukrárně zase nechtěli vpustit dovnitř nevidomou osobu vzhledem k tomu, že ji doprovázel vodící pes.

 

Právě se děje

Další zprávy