Obchody mají nového krále. Vedení se ujímá Lidl, Kaufland doplatil na růst platů

ČTK Ekonomika ČTK, Ekonomika
2. 3. 2020 13:35
Zisk Kauflandu ve finančním roce 2018/2019 meziročně klesl o 59 procent na 1,2 miliardy korun. Tržby se snížily o 2,4 procenta na 56,2 miliardy korun. Vyplývá to z výsledků zveřejněných ve Sbírce listin. Kaufland tak ztratil pozici největší české potravinářské sítě ve prospěch prodejen Lidl Česká republika, které za toto období utržily 57,5 miliardy a dosáhly zisku 4,8 miliardy korun.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Jakub Plíhal

Kaufland a Lidl patří do stejné německé maloobchodní skupiny Schwarz. Za poklesem zisku Kauflandu stojí kromě snížení obratu růst personálních nákladů a investic do modernizace a expanze.

"V roce 2018 jsme navýšili nástupní mzdy našim zaměstnancům na provozních pozicích na prodejnách o 26 procent. Navíc jsme ve stejném roce stanovili minimální interní mzdu ve výši 24 000 korun při plném pracovním úvazku bez ohledu na pracovní zařazení," uvedla mluvčí řetězce Renata Maierl. Společnost předloni otevřela pět nových prodejen a sedm obchodů modernizovala.

Kaufland loni rozšířil samoobslužné pokladny, digitální obrazovky a také službu K Scan, díky které si zákazníci mohou zboží skenovat a vkládat do tašky. V současné době funguje v prodejnách v Praze na Vypichu a Podbabě.

Postupně se služby K Scan podle Maierl dočkají zákazníci i v dalších obchodech. Kaufland v únoru zavedl i věrnostní kartu, kterou si za zhruba dva týdny registrovalo 760 000 lidí. "Očekáváme, že během letošního roku se do věrnostního programu zapojí až 1,5 milionu lidí," dodala Maierl.

Kaufland působí v ČR od roku 1998, kdy otevřel první prodejnu v Kladně. Nyní zde provozuje přes 100 obchodů, ve kterých zaměstnává přibližně 15 000 provozních pracovníků.

Lidl vstoupil na český trh až v červnu 2003, kdy otevřel prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 255 obchodů, které jsou zásobovány čtyřmi logistickými centry. Mezi další velké potravinářské řetězce v Česku patří Tesco, Penny Market, Albert, Billa a Globus.

 

Právě se děje

před 3 hodinami

Brno už prodalo na imaginární zápas lístky za milion korun

Fotbalová Zbrojovka Brno už prodala na imaginární zápas se Slavií na pomoc v boji s novým koronavirem vstupenky v hodnotě milion korun. Momentálně druholigový klub si dal za cíl virtuálně vyprodat někdejší slavný stadion za Lužánkami, kam v říjnu 1996 přišlo na zápas s Pražany 44.120 diváků, což je dosud nejvyšší návštěva v české lize.

Výtěžek z prodeje virtuálních lístků získá brněnská Fakultní nemocnice v Bohunicích na boj s nemocí COVID-19. Do akce se zapojila i Slavia. Podle brněnského klubu fanoušci koupili zatím pět tisíc lístků, které se prodávají za 200 korun.

V Česku si fanoušci mohou kupovat virtuální lístky i na další dva zápasy. Olomouc si připomíná slavné utkání s Realem Madrid a Jablonec pak v neděli imaginárně "odehraje" podještědské derby s Libercem. Výtěžek poputuje rovněž do tamních nemocnic.

Další zprávy