O slevy na Černý pátek je velký zájem, pochvalují si tuzemské e-shopy

ČTK ČTK
25. 11. 2016 15:30
Zájem nakupujících byl zejména v e-shopech rekordní, nejatraktivnější zboží zmizelo v řádu minut. V tomto týdnu stoupnou podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci tržby e-shopů o 205 procent oproti běžnému podzimnímu týdnu.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Matej Slávik

Praha - Tržby obchodníků, kteří se zapojili do slevových akcí na Černý pátek, dnes vyskočily o desítky procent. Zájem nakupujících byl zejména v e-shopech rekordní, nejatraktivnější zboží zmizelo v řádu minut. Většina prodejců pokračuje v akčních nabídkách až do neděle, největší nápor čekají o víkendu. V kamenných prodejnách se zvýšený zájem tolik neprojevil. Vyplývá to z dnešní ankety mezi obchodníky. Slevy se podle nich pohybují rovněž v desítkách procent.

V tomto týdnu stoupnou podle odhadu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) tržby e-shopů o 205 procent oproti běžnému podzimnímu týdnu, Češi tak utratí za online nákupy 3,2 miliardy korun.

Datart dnes registruje na svém e-shopu nárůst obratu oproti běžným dnům o 70 procent. Nejrychleji se vyprodaly malé kuchyňské spotřebiče a produkty péče o tělo. E-shop Bonami.cz dnes registruje dvakrát více objednávek proti běžnému pátku.

"Největší nápor zákazníků očekáváme dnes a o víkendu. Dosavadní výsledky hovoří o minimálně trojnásobném nárůstu tržeb oproti běžnému dni," uvedl ředitel marketingu Alza.cz Karel Kučera. Alza, která Black Friday spustila již před týdnem, vyprodala třetinu z 88.000 kusů zboží zařazených do výprodeje, přičemž zboží do výprodeje uvolňuje postupně.

Podle marketingového ředitele e-shopu CZC.cz Michala Gabriela se nejatraktivnější kusy zboží vyprodaly v řádu minut. "I když akce ještě zdaleka není u konce, už dnes můžeme říct, že zájem ze strany zákazníků bude letos opět rekordní. Největší chuť nakupovat prozatím budí herní konzole s příslušenstvím a mobilní telefony," dodal.

Řetězec Expert Elektro eviduje největší zájem o zboží z kategorie péče o tělo a zdraví, menších spotřebičů a příslušenství k telefonům. "Nejvyhledávanějším je mezi zákazníky elektrický zubní kartáček, externí baterie pro dobití tabletu nebo mobilu a moderní kuchyňský robot," uvedl Michal Švihnos z Expert Elektro.

Slevy na tzv. Černý pátek letos poprvé nabízí v Česku řada velkých obchodních řetězců jako Kika, C&A Moda, Euronics ale i nákupní centra. Dosud byl tento nákupní svátek v ČR hlavně v režii e-shopů.

Černý pátek je pro americké maloobchodníky obvykle nejrušnějším dnem v roce. Podle tržeb patří k největším nákupním dnům v roce a zahajuje hlavní předvánoční nákupní sezonu. Černý pátek přichází tradičně po Dni díkůvzdání. Americké obchody v posledních letech otevírají již na Den díkůvzdání a snaží se zvýšit prodej v obchodech. Mnoho obchodníků však nabízí zboží se slevami na internetu již několik týdnů předem, aby se vyrovnali se slabší poptávkou a tvrdou cenovou konkurencí.

Tržby z prodeje přes internet v USA večer na Den díkůvzdání stouply o 14 procent na 1,15 miliardy dolarů (29,4 miliardy korun). Vyplývá to z průzkumu Adobe Digital Index. Začátek hlavní předvánoční nákupní sezony tak vypadá dobře, i když údaje naznačují, že spotřebitelé se stále více odklánějí od kamenných obchodů a dávají přednost nákupům přes internet.

 

Právě se děje

Další zprávy